پذیرش آگهی و تبادل خدمات با کانال های و سایت های دیگر 0917       حمایت از کالای ایرانی      
r_search r_search

تعلل در اجرای قانون جوانی جمعیت پذیرفتنی نیست | پایگاه خبری تحلیلی بندیر نیوز

کد خبر: 41118
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۰۳ - ۲۳:۰۱

به رغم اقدامات صورت گرفته در زمینه پرداخت تسهیلات ازدواج، اما در پایان سال گذشته سه هزار نفر در نوبت دریافت تسهیلات ازدواج بودند که برخی از آنها حتی بیش از شش ماه در نوبت بودند.

تعلل در اجرای قانون جوانی جمعیت پذیرفتنی نیست

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: هیچ تعللی در اجرای قانون جوانی جمعیت که ضمانت اجرایی دارد قابل قبول نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بندیر نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه وبویراحمد، سیدجواد هاشمی روز پنج شنبه در نشست ستاد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: این قانون مرداد ماه ۱۴۰۰ در ۷۱ ماده ابلاغ و برای دستگاه ها وظایفی تعریف شده که همه ملزم به انجام آن هستند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری افزود: عدم تامین اعتبار برای برخی از بندها یکی از مشکلات پیش روی اجرای این قانون است که در سطح کشور باید رفع شود اما مشکل برخی از بندهای این قانون با مشارکت دستگاه های استانی قابلیت حل شدن دارند.

وی با اشاره به اینکه برای اینکه جوانان به فرزند آوری تشویق شوند نیاز است زمینه ازدواج آنها فراهم و مشکل مسکن و اشتغال آنها رفع شود، افزود: دستگاه ها اقدامات صورت گرفته در این زمینه را برای گزارش دهی به نهاد ریاست جمهوری اعلام کنند.

هاشمی گزارش دهی و مستندسازی را وظیفه دستگاه های استانی دانست و گفت: دستگاه های اجرایی اقداماتی که در زمینه فرزندآوری انجام دادند را انعکاس دهند تا مردم بدانند مسئولان از آنها حمایت می کنند و به ازدواج و داشتن فرزند تشویق شوند.

به گفته هاشمی تاکنون یکهزار و ۷۷۸ قطعه زمین برای ۲ هزار و ۳۵۴ خانوار در قالب طرح جوانی جمعیت تامین و در اختیار قرار گرفته که به دلیل مشکل کمبود زمین هر قطعه ۲۰۰ متری زمین به دو خانوار واگذار شده است.
معاون سیاسی اجتماعی استانداری بیان کرد: چنانچه اشکالات و نارسایی هایی که در اجرای این قانون در سیستم اداری و یا بانکی باشد گزارش داده تا در مرکز کشور پیگیری و رفع شود.

وی با اشاره به اهمیت تسریع پرداخت تسهیلات ازدواج گفت به رغم اقدامات صورت گرفته در زمینه پرداخت تسهیلات ازدواج، اما در پایان سال گذشته سه هزار نفر در نوبت دریافت تسهیلات ازدواج بودند که برخی از آنها حتی بیش از شش ماه در نوبت بودند.

سرپرست امور بانوان و خانواده استانداری هم با اشاره به اینکه جمعیت استان به سمت پیری می رود، گفت: اگر در زمینه فرزندآوری و رفع چالش جمعتی تدابیری اتخاذ نشود در سال های آینده با مشکل جوانی جمعیت روبرو هستیم.
سیده راضیه مختاری تاکید کرد: راه و شهرسازی و بانک ها در خصوص واگذاری زمین در قالب جوانی جمعیت و پرداخت تسهیلات فرزندآوری در سطح استان همکاری بیشتری را داشته باشند.

نویسنده: بندیر نیوز
نظرات بینندگان