پذیرش آگهی و تبادل خدمات با کانال های و سایت های دیگر 0917       حمایت از کالای ایرانی      
r_search r_search

احراز دو رتبه اول کشوری توسط دستگاه قضایی کهگیلویه و بویراحمد | پایگاه خبری تحلیلی بندیر نیوز

کد خبر: 41181
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۰۳ - ۱۹:۲۲

دادگاه کیفری یک، رتبه اول کشوری و در همه شعب قضایی دادسراهای استان بر پایه نرخ و شاخص رسیدگی در رتبه های اول و چهارم کشوری قرار گرفته که بدین توضیح همه شعب قضایی استان بالاترین نرخ رسیدگی استان را در سطح کشور داشته اند.

احراز دو رتبه اول کشوری توسط دستگاه قضایی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بندیر نیوز به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد، دکتر محبوب افراسیاب رئیس کل دادگستری در نشست فصلی دادستان ها و روسای حوزه های قضایی از کسب دو رتبه اول کشوری توسط دادگاه کیفری یک و دادستان های استان خبر داد.

مقام عالی دستگاه قضایی در استان با ابراز اینکه در استان نیروهای جوان و پتانسیل‌های خوبی در دستگاه قضایی وجود دارد، افزود: دستگاه قضایی استان در حال طی کردن روند رو به رشدی است.

وی گفت: سند تحول و برنامه‌های اجرایی معیار ارزیابی است و تمام ابتکارات شما در جهت بهینه سازی اجرای سند تحول است.
رئیس کل دادگستری استان در ادامه اظهار داشت: در راستای تأکیدات ریاست معزز قوه قضاییه در اجرایی نمودن سند تحول قضایی، اقدامات بسیار موثری در استان شکل گرفته است به طوری که در دادگستری استان نرخ رسیدگی در تمام حوزه‌های قضایی، دادسراها، دادگاه‌ها و دادگاه‌های تجدید نظر رتبه ممتاز کل کشور را در ۹ ماه گذشته کسب کرده است.

وی افزود: از حدود ۳۲ هزار فقره پرونده در ۹ ماه گذشته بیش از ۱۰ هزار فقره از پرونده‌های مُسن و معوق و پرونده‌های با ورودی جدید، در دادسراهای استان تعیین تکلیف شده است.

قاضی قاضی القضات دادگستری استان در ادامه اظهار کرد: در شاخص نرخ رسیدگی و میانگین مانده پرونده در پایان سال هر شعبه نیز حائز رتبه سوم کل کشور هستیم.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: شاخص نرخ رسیدگی در دادگاه‌های تجدید نظر استان حائز رتبه سوم کل کشور است و در میان تمام دادگاه‌های تجدید نظر کشور رتبه ششم کشوری است.
دکتر افراسیاب در پایان گفت: در دادگاه کیفری یک استان که به جرائم بسیار مهم و با اهمیت رسیدگی می‌کند هم اکنون میانگین مانده هر یک از شعب این دادگاه در استان ۲۷ فقره پرونده است.

در ادامه این نشست سید علی ملک حسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اظهار داشت: با تلاش‌های شبانه روزی همکاران شاهد کاهش موجودی پرونده به میزان ۵۰ درصد در دادسراهای استان بودیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با اشاره به ابلاغ نسخه جدید سند تحول قضایی و برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۳ گفت: در سال جاری نیز دادسراهای استان در مسیر این برنامه ها حرکت خواهند کرد که ارتقاء بسیار بهتری پیدا خواهند کرد.
ملک حسینی افزود: به موجب ارزیابی سامانه‌های دستگاه قضایی که توسط مردم انجام می‌شود دادسراهای استان موفق گردیدند رتبه اول کشوری را کسب نمایند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در پایان گفت: در همه شعب قضایی استان نرخ و شاخص رسیدگی در رتبه های اول و چهارم کشوری هستیم. بدین شرح که همه شعب قضایی استان بالاترین نرخ رسیدگی استان را در سطح کشور داشتند.

نویسنده: بندیر نیوز
نظرات بینندگان