پذیرش آگهی و تبادل خدمات با کانال های و سایت های دیگر 0917       حمایت از کالای ایرانی      
r_search r_search

ایجاد صد هزار فرصت شغلی جهت مدد جویان | پایگاه خبری تحلیلی بندیر نیوز

کد خبر: 1185
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۹۰ - ۰۷:۳۷

اشاره/ ماه رمضان، ماه عطر پونه و شمیم نوعدوستی در سازمان بهزیستی استان که داعیه دار توانمندسازی جامعه هدف به ویژه در مباحث اشتغال و مسکن است، خوشگوارترین اشک شوق در چشمان نیازمند همنوعانی که دست نیاز یازیده اند را سرازیر نموده است.
در ماه دل، دلهای گُر گرفته و عطشناک عبادت دادار معبودآفرین بر سفره های روزی پروردگار به مهمانداری سازمان بهزیستی استان به ضیافت نشسته اند تا با بودن در کنار ناتوانانی که چرخ در مصاف چرخ آنان ناتوان است؛ این زیبا اندیشی را به پاس و سپاس نوعدوستی «ضیافت مهر» بنامند و مهربانانه هم آوای مهر و مهربانی در جمع خانواده بزرگ بهزیستی با حضور دکتر اسفندیاری ریاست توانمند سازمان بهزیستی کشور، آوای «چو عضوی بدرد آورد روزگار
دگر عضوها را نماند قرار»
به سرایش درآورند.

ایجاد صد هزار فرصت شغلی جهت مدد جویان

در ۲۲ مرداد سال جهاد اقتصادی آئین افطاری و ضیافت مهر با حضور ریاست سازمان بهزیستی کشور جناب دکتر اسفندیاری و هیأت همراه، مدیر کل سازمان بهزیستی استان جناب دکتر مبشری، معاونت های سازمان بهزیستی استان ، خانواده بهزیستی و نوعدوستان استان ویژه مددجویان و کودکان شبه خانواده با همت سازمان  بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد در صحن دل انگیز امامزاده عبدالله(ع) پایتخت طبیعت برگزار گردید. ریاست سازمان بهزیستی کشور در آئین افطاری ضیافت مهر گفت: افراد نیازمند بهترنی بندگان خدا هستند زیرا که آفرینش و خلقت افراد مستمند طبق حکمت خدا در جهت مددرسانی به افراد نیازمند بود.
دکتر اسفندیاری با آرزوی قبولی طاعات و عبادات روزه داران در ماه پرخیر و برکت رمضان به تشریح چگونگی تشکیل سازمان بهزیستی، فرمان تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر تأسیس این سازمان و ابتکار شاهد قدسی دکتر فیاض بخش در شکل گیری سازمان نوعدوست بهزیستی پرداخت و افزود: خیرین و اصحاب نیکوکار از بهترین بندگان پروردگار می باشند که مصداق بارز فی سبیل الله هستند یعنی کسانی که از مال و جان خود در جهت رضای خدا می گذرند. وی ، با بیان اینکه رزق و روزی هر جانداری نزد خدا معین است و ما در این راه تنها واسطه ایم خاطرنشان کرد: حضرت ابا عبدالله امام حسین (ع) گلواژگانی آرائیده مبنی بر اینکه احتیاجات مردم به سوی  شما نعمت های الهی هستند و هیچ گاه نباید از نعمت های الهی ملول شوید.
دکتر اسفندیاری با اشاره به اینکه در راه سیدالشهداء هیچ گونه کوتاهی و قصوری پذیرفته نیست، اظهار نمود: نباید در این راه هیچ گونه قصور و کوتاهی مرتکب شویم زیرا که روایت است کسی که شب را به صبح برساند در حالیکه در کار مسلمانی اهتمام نورزد، مسلمان نیست.
ریاست سازمان بهزیستی کشور در ادامه اضافه نمود: خداوند اگر از روی حکمت نعمتی را می گیرد از روی رحمت نعمت های دیگری را اعطاء خواهد نمود.
وی همچنین به بحث توانمندسازی جامعه هدف در بحث اشتغال و نهضت مسکن معلولین اشاره کرد و ابراز داشت: از سال ۵۹ تا ۸۴ تنها ۲ هزار واحد مسکونی برای مددجویان و معلولین ساخته شد در صورتیکه از سال ۸۴ تا ۸۸ بالغ بر ۲۰ هزار واحد مسکونی برای این قشر از نیازمندان جامعه ساخته شده است.
دکتر اسفندیاری در ادامه به دهه ی عدالت و پیشرفت که از منویات مقام معظم رهبری است اشاره و بیان داشت: رسیدن به این نقطه در سایه تلاش جهادگونه، همت همه ی مسئولین و مردم صورت می پذیرد بنحویکه در این راستا امسال سازمان بهزیستی قصد دارد ۱۰۰ هزار فرصت شغلی جهت مددجویان ایجاد نماید و در این راه متعالی همت بخش خصوصی و مشارکت آحاد مردم به ویژه خیرین می تواند گره گشا و کارساز باشد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور از بیمه ی تأمین اجتماعی ۹۰ هزار مربی مهدهای کودک و کارکنان مراکز توانبخشی و اجتماعی در یاسوج خبر داد و تصریح کرد: این تعداد شامل ۵۰ هزار مربی و ۴۰ هزار پرسنل مشاغل در مراکز اجتماعی و توانبخشی است. اسفندیاری ابراز امیدواری کرد به زودی این تعداد از مزایای بیمه ای تأمین اجتماعی بهره مند شوند، تأکید کرد: اطلاعات این افراد به سازمان بیمه تأمین اجتماعی اعلام نشده اما ان شاء الله به زودی این تعداد از مزاییا بیمه تأمین اجتماعی بهره مند خواهند شد.
وی توانمندسازی معلولان را از سیاست های سازمان برشمرد و افزود: بر اساس تعهدات و برنامه های مدون شده تا پایان برنامه پنجم توسعه ۱۰ درصد از معلولانی که زمینه توانمندشدن را دارند از چرخه حمایت های فعلی خارج می شوند. این مقام با اشاره به حمایت های این سازمان از فدراسیون ها و هیأت های ورزشی نابینایان و ناشنوایان، عنوان کرد: سند ورزشی بهزیستی با هماهنگی این فدراسیونها در دست تدوین است که در آینده نزدیک ارائه می شود و مناسب سازی اماکن عمومی مختلف از جمله ورزشگاهها از دیگر برنامه های حمایتی از معلولان و جانبازان است. مدیر کل سازمان بهزیستی استان در آیین ضیافت مهر گفت: سیاست بهزیستی استان، توانمندسازی جامعه هدف به ویژه در بحث اشتغال و مسکن است.
دکتر مبشری با تبریک ایام مبارک رمضان و ولادت با سعادت امام حسن مجتبی(ع) و خیر مقدم به حضور دکتر اسفندیاری و هیأت همراه و خیرین افزود: بهزیستی در راستای برنامه پنجم توسعه به خدمت رسانی به مددجویان و معلولان می پردازد.
وی تقدیر ویژه ای از خیرین داشت و خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان اطعام نیازمندان از اصول اساسی دین مبین اسلام است بطوریکه در این جهت دو خیر از خیرین استان در پاسداشت حرمت همنوعان ، تعداد یکهزار پرس غذا جهت مددجویان را تقبل نمودند.

نویسنده: بندیر نیوز
نظرات بینندگان
متاسفم مطلبی برای نمایش وجود ندارد