پذیرش آگهی و تبادل خدمات با کانال های و سایت های دیگر 0917       حمایت از کالای ایرانی      
r_search r_search

انبوه سازان و ساختمان های ترک برداشته یاسوج | پایگاه خبری تحلیلی بندیر نیوز

کد خبر: 39949
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۰۲ - ۲۳:۳۹

ایمن سازی و ضمانت در قبال خسارات وارده به جان و مال مردم باید اولین شرط ورود به انبوه سازی باشد که تمسک به بحث بیمه و اطمینان خاطر از پرداخت خسارت توسط این موسسه نمی تواند دلیل موجهی در ورود به این شغل خطرزا باشد.

انبوه سازان و ساختمان های ترک برداشته یاسوج

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بندیر نیوز، انبوه سازی و آسمان خراشی در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد پدیده ای جدید و البته عجیب با هجوم بانوان مدعی است که محاسن و معایب خاص خود را دارد.

محاسن از این حیث که با این رویکرد نو، شهری با مبلمان و چهره زیبا ساخته می شود، بافت سنتی دگرگون، اقتصاد پر رونق و منبعی مالی برای شهرداری و انبوه سازان می گردد و علاوه بر آن به رفع بخشی از مشکلات دولت و بی سرپناهان در شرایط کمبود زمین و مسکن منتهی می شود.

در بُعد معایب که همان عجائب این پدیده هست، شاید بتوان به ضرس قاطع گفت که با وجود درآمدزایی مطلوب و چه بسا اشتغال آفرینی و سایر مزیت های برشمرده، بدلیل هجوم بانوان انبوه ساز، نگاه فله ای و عدم تعهد به رعایت اصول فنی ساخت و ساز و قوانین آپارتمان سازی موجب بروز مشکلات و نابسامانی هایی گردیده که مستلزم الزام انبوه سازان به تغییر نگرش فله ای و تعهد به اصول فنی و قوانین مربوطه همچون کلان شهرها بدون نگاه جنسیتی است!

از جمله این تعهدات، رعایت حقوق همسایگان در هنگامه خاکبرداری و ساخت و ساز است که برخی آقایان و بانوان انبوه ساز با وجود تبلیغات گسترده و اوصاف کار خویش از نظر استحکام و مقاوم سازی، چندان مقید به الزامات آن نیستند.

به هر حال امر به چیزی، امر به همه مقدمات آن هست و معلوم نیست با روند پیش رو و ناهنجاری های بعمل آمده چه کسی باید پاسخگوی منازل مسکونی مردم باشد که در سایه چنین عملی ترک برداشته و غیر قابل سکونت و خسارت شده است.
ایمن سازی و ضمانت در قبال خسارات وارده به همجواران باید اولین شرط ورود به انبوه سازی باشد که برخی بر خلاف تبلیغات بعمل آمده در این حرفه پر سود و خطر زا، احساس تعهدی نسبت به جان و مال مردم ندارند و بلکه با تمسک به بحث بیمه بودن ساختمان و اطمینان خاطر از پرداخت خسارت توسط این موسسه از مسئولیت خویش شانه خالی می کنند اما باید بدانند که جان مردم بسی والاتر از وجوه پرداختی بیمه هست که آن هم قانون و قاعده خویش را دارد.

* زریر حجتی/ مدیر مسئول

نویسنده: بندیر نیوز
نظرات بینندگان
  1. صارم گفت:

    احسنت موضوع بسیار خوبی است حتما حتما ادامه دهید .اینجاها خیلی مردم اذیتند

متاسفم مطلبی برای نمایش وجود ندارد