پذیرش آگهی و تبادل خدمات با کانال های و سایت های دیگر 0917       حمایت از کالای ایرانی      
r_search r_search

بررسی پتروشیمی دهدشت با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور | پایگاه خبری تحلیلی بندیر نیوز

کد خبر: 41175
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۰۳ - ۱۸:۳۶

معاون اجرایی رئیس جمهور از کلان پروژه صنعتی دهدشت بازدید و ضمن تاکید بر تسریع در روند اجرایی پتروشیمی قرار است کلنگ پروژه مینی پالایشگاه فیلگاه را در این بازدید به زمین بزنند.

بررسی پتروشیمی دهدشت با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور

معاون اجرایی رئیس جمهور با استقبال مسولان استانی و شهرستانی و حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موحد نماینده مردم وارد شهرستان کهگیلویه شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بندیر نیوز مهندس محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور در اولین برنامه خود با همراهی حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موحد نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی و استاندار و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی از پتروشیمی دهدشت بازدید و آخرین وضعیت این پروژه را بررسی نمود.

قرار است با حضور معاون رئیس جمهور کلنگ پروژه مینی پالایشگاه فیلگاه به زمین زده شود.

پتروشیمی دهدشت به عنوان یکی از طرحهای کلان صنعتی کهگیلویه وبویراحمد که در مدت ۱۵ سال تنها ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما با توجه و نگاه ویژه دولت سیزدهم ساختمانهای صنعتی و غیر صنعتی آن قد کشیده و درصد پیشرفت فیزیکی آن نزدیک به ۶۵ درصد رسیده و این رویا در مسیر واقعیت قرار گرفت.

کارخانه پتروشیمی دهدشت در دشت چهار هزار و ۵۰۰ هکتاری «کلاچو» در پنج کیلومتری دهدشت مرکز شهرستان ۱۳۲ هزار نفری کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد در حال احداث است.

پتروشیمی دهدشت که پس از کش و قوس های بسیار و سهل انگاری ، سرانجام با روی کار آمدن دولت سیزدهم،گرد و غبار کم توجهی از آن برداشته شد و جانی دوباره گرفت و با تلاش متخصصان داخلی بخصوص شرکت پتروپارس روند ساخت آن با سرعت خوبی بصورت شبانه روزی دنبال شد.

پتروشیمی دهدشت در مسیر خط لوله اتیلن غرب (باختر) کشور معروف به پتروشیمی های خط دنا قرار دارد خط دنا از یک واحد الفین گچساران و چهار واحد تولید پلی اتیلن (HDPE) به نام‎ های پتروشیمی دهدشت، ممسنی، کازرون و بروجن تشکیل شده است.

عملیات اجرایی کارخانه پتروشیمی دهدشت سال ۱۳۸۶ در دشت کلاچوی کهگیلویه به زمین زده شد اما روند احداث این طرح به دلایل مختلف آنچنان کند بود که جوانان دهدشتی به طنز می گفتند که این کارخانه شاید بتواند زمینه اشتغال نوه های آنان را فراهم کند.

روند ساخت کارخانه پتروشیمی دهدشت به عنوان یکی از طرح های کلان صنعتی کهگیلویه وبویراحمد در دولت سیزدهم متحول شد به طوری که در طول کمتر از ۲ سال پیشرفت فیزیکی آن به ۴۲ درصد رسید و این امر امید به بهره برداری از آن را در دل جوانان دهدشتی زنده کرده است .

عملیاتی شدن نیروگاه برای تامین برق کارخانه، خرید بخشی از تجهیزات و زیرساخت های تاسیساتی مسیر امیدبخشی برای بهره برداری از کارخانه و اشتغال بکار جوانان گشوده است.

شرکت صنایع پتروشیمی دهدشت، زیرمجموعه‌ هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تن پلی اتیلن سنگین در سال به منظور تأمین نیاز بازارهای داخلی، تغذیه صنایع پایین دستی و در مرحلی بعد صادرات محصول به بازارهای جهانی تأسیس شد.

نصب ۲ مخزن ۶۴ تنی انجام ۶۰ هزار تن خاکبرداری و سه هزار و ۸۰۰ متر آرماتور بندی از بخش های مهم اجرا شده این طرح است.

۴۰ درصد محصول پتروشیمی دهدشت (پلی‌اتیلن سنگین که آخرین تکنولوژی روز دنیا را دارد) برای بازار داخل و ۶۰ درصد آن برای بازارهای خارجی و ارزآوری برای کشور پیش بینی شده است.

چشم انداز فروش محصولات این پتروشیمی با بررسی کارشناسان در بازارهای آسیایی و منطقه‌ای روشن است.

مدیرعامل پتروشیمی دهدشت پیش از این به ایرنا گفته بود: در اولین رویداد پتروکم توافقنامه همکاری خرید و تامین خط بسته بندی پتروشیمی دهدشت در قالب سه تفاهم نامه به امضا رسید.

محمد شکری اظهار کرد: قراداد (Bagging Line) با شرکت توانمند و دانش بنیان داخلی، شرکت کنترل فرآیند رادمان (راپکو) به امضا رسید.

وی از امضای توافقنامه خرید و تامین پکیج تصفیه آب و پساب طرح پلی اتیلن سنگین دهدشت (Water &Waste Water Treatment) با شرکت توانمند و دانش بنیان شفاب نیز خبر داد.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی دهدشت تصریح کرد: همچنین توافقنامه خرید و تامین ۶ دستگاه مخزن تحت فشار یوتیلیتی با شرکت دانش بنیان و توانمند فاتح صنعت کیمیا امضا شد.

شکری با اشاره به استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان و داخلی، ادامه داد: مجموعه پتروشیمی دهدشت از تمامی ظرفیت‌های این شرکت‌ها استفاده می‌کند.

کارخانه پتروشیمی دهدشت در دشت چهار هزار و ۵۰۰ هکتاری «کلاچو» در پنج کیلومتری دهدشت مرکز شهرستان ۱۳۲ هزار نفری کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد در حال احداث است.

پایان بخش این برنامه ها حضور و سخنرانی در اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه می باشد.

نویسنده: بندیر نیوز
نظرات بینندگان