پذیرش آگهی و تبادل خدمات با کانال های و سایت های دیگر 0917       حمایت از کالای ایرانی      
r_search r_search

پرواز پرستوها بر فراز ایران اسلامی | پایگاه خبری تحلیلی بندیر نیوز

کد خبر: 1186
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۹۰ - ۰۷:۴۳

اشاره/ چکاوک پر چکامه آزادی بر چکاد دنای استوار به چکامه سرایی، ۲۶ مرداد، سالروز کوچ پرستوهای عاشق ولایت را از قفس های دشمن بعثی به مام وطن با سرایش آزادی آزادگان سرافراز تبریک گوی است. زنجیرهای گره خورده از هم پاره شدند، بندهای مستحکم نامردی از هم گسسته شدند، اسرای ایرانی بزرگترین درس زندگی را به دنیا با مقاومت، صبر و توکل به ائمه اطهار دادند و بالاخره روز ۲۶ مرداد، روز آزادگی، روز سرافرازی و روز ایران و ایرانی، خاک وطن قدمگاه آزادگانی بود که با شجاعت و بردباری سر بر آستان پاک ایران همیشه آزاد سائیدند و سرود رهایی سرودند. اشک شوق از دیدگان هموطنان جاری بود و اینک متقارن با ماه مبارک رمضان در سالروز پرواز پرستوهای آزاده،آزادگان استان در ضیافتی افطاری و برگزاری آئین پاسداشت به میزبانی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در باغ تفریحی ربانی پایتخت طبیعت به پاس آزادگی گردهم نشسته اند.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه وبویراحمد در آئین پاسداشت سالروز ورود آزادگان گفت: برگزاری سالروز ورود آزادگان یادمان ۸ سال دفاع  حق در تقابل با جبهه باطل بود.

پرواز پرستوها بر فراز ایران اسلامی

سردار علی امیری به برنامه های سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در راستای تکریم آزادگان اشاره کرد و افزود: برگزاری آئین تجلیل و پاسداشت ورود آزادگان به ایران اسلامی در جهت تقویت و ترویج فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت است.
وی، آزادگان را یادگاران شهدای انقلاب برشمرد و با تشریح مشکل آزادگان خاطرنشان کرد: برای رسیدگی به امور آزادگان مکانی را در سازمان بنیاد شهید   شهرستان بویراحمد مهیا نموده ایم تا آزادگان با ایجاد گروه منسجم،معتمد و با همکاری و همیاری خود به مشکلات موجود پرداخته و با تعامل با سازمان در جهت مرتفع نمودن معضلات خود فعالیت نمایند.
امیری با بیان اینکه سازمان در راستای معضل اشتغال فرزندان آزادگان،مسکن و … تلاش می نماید اظهار داشت: برای بررسی و تبیین مسائل آزادگان همکاری متقابل با استاندار و معاونت های سازمان در سطح کشور صورت می گیرد تا ان شاء ا… دیگر شاهد هیچگونه مشکلی برای اسراء جنگ تحمیلی، نمادهای ایثار و مقاومت نباشیم.
مصطفی پور یکی از پرستوهای مهاجر، آزاده دلیرمردی که نماد صبر و مقاومت در اردوگاههای بعثی بود با ابراز گلایه از مسئولین گفت: ما آزادگان مظلوم واقع شده ایم.وی،آزادگان را رهروان راه شهداء برشمرد و افزود: در سازمان بیشتر به خانواده های شهداء که ما نوکر پروپاقرص آنها هستیم می پردازند و آزادگان به بوته فراموشی سپرده شده اند.
این آزاده، لطف مسئولین را کم رنگ خواند و ابراز داشت: ما هرچند در استانی ثروتمند از معادن نفت و گاز قرار داریم اما محروم و مظلوم واقع شده ایم و خواهان رسیدگی مسئولین به وضعیت آزادگان هستیم.
همچنین آزاده دیگری در آئین پاسداشت سالروز ورود آزادگان به ایران اسلامی گفت: ما هیچ انتظاری از مسئولین نداریم و از همین جا از سردار امیری که ساختمانی را در اختیار آزادگان قرار دادند، تشکر می نمایم.
منتظری با اشاره به اینکه معنویت باید به جامعه تسری پیدا نماید، افزود: ولی انتظار ما این است که وقتی مصوبه ای صادر می شود باید قطعا اجرا گردد در صورتیکه عدم اجرای آن باعث سرخوردگی آزادگان می گردد.
وی به ماده قانونی ویژه بازنشستگی آزادگان اشاره و با تشریح وضعیت اشتغال فرزندان آزادگان خاطرنشان کرد: در مبحث اشتغال فرزندان آزادگان طرح و لوایح در قالب تجمیع ارائه شود تا جانبازان ۷۰ درصد مشکل اشتغال فرزندان آنان مرتفع گردد.
منتظری شفاف سازی در مسائل آزادگان را از مسئولین خواستار شد و اظهار داشت: شفاف سازی خارج از هرگونه تعمیم دادن در قانون برنامه پنج ساله توسعه تعریف شده بنابراین بایستی استاندار محترم دستگاهها و ادارات را موظف به اجرای این مهم نمایند.
این آزاده سرافراز برگزاری گردهمایی آزادگان را به طور مکرر و مداوم پیشنهاد داد و بیان داشت: آزادگان با مناعت طبع در پی ذخایر اخروی هستند اما برای تقویت فرهنگ ایثار و شهادت این گونه برنامه ها از سالی یکبار به دفعات مکرر باید تغییر نماید.
سرپرست بانک تعاون استان، آزادگان را فارغ از هرگونه انتظارات مادی خواند و تصریح کرد: آزادگان از لحاظ مادی هیچگونه انتظاری ندارند اما آنها با طرفداری از ولایت مطلقه فقیه و ولایتمداری آرزوی سربلندی نظام جمهوری اسلامی ایران را دارند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار که سالها از عمر خود را در بندهای دشمن بعثی گذرانده در این آئین گفت: سپاس پروردگار را که ما در ایرانی آزاد، آزاد هستیم.
مهند مرتضی رهنما با عرض تبریک ۲۶ مردادماه سالروز آزادی آزادگان، افزود: اسراء در زمان اسارت آماده هرگونه فداکاری و تحمل مصائبی بودند و با صبر که ویژگی شیعیان مولی الموحدین امام علی(ع) بود دشمن را تحقیر نمودند. وی،سلام استاندار را به آزادگان ابلاغ نمود و خاطرنشان کرد: آزادگان در زنجیرهای اسارت، ولایت را به خوبی درک نموده و آموختند که لازمه نجات درک ولایت، وحدت و هدایت است.
این آزاده استوار،سید آزادگان، حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی راعامل درک ولایت در زمان اسارت خواند و ابراز داشت: امروز آزادگان صبور و مقاوم منتظر امر ولی فقیه هستند و کمتر از شهادت را از خدا نمی خواهند. وی با بیان اینکه چنین برنامه هایی حتی یک شب از مسائل آزادگان را نمی تواند بیان دارد، تأکید کرد: باید از صحبت های احساسی پرهیز نمود و با توکل به خداوند منان، در پناه امام زمان و حرکت در مّر قانون به مسا ئل پرداخته شود.
گفتنی است در این آئین نمایشی توسط آزادگان که شرحه ای از درد اشتیاق به امام، وطن و ولایت همراه با تحمل انواع شکنجه و دردهای بیشمار شب پرستان بعثی عراقی بود به نمایش درآمد که اشک را بر گونه های تکیده و درد کشیده اسرا جاری ساخت و خاطرات آن روزها را زنده نمود. شایان ذکر است در ضیافت افطاری که از سوی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران تدارک دیده شده بود، آزادگان با صرف افطاری شبی پرخاطره را در کنار یکدیگر گذرانند.

نویسنده: بندیر نیوز
نظرات بینندگان
متاسفم مطلبی برای نمایش وجود ندارد