پذیرش آگهی و تبادل خدمات با کانال های و سایت های دیگر 0917       حمایت از کالای ایرانی      
r_search r_search

دیدار گروه بین المللی سفیران قرآنی با نماینده ولی فقیه در استان | پایگاه خبری تحلیلی بندیر نیوز

کد خبر: 40985
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۰۳ - ۱۱:۳۶

آیت الله حسینی در دیدار گروه سفیران قرآنی، توجه ارشاد اسلامی به برنامه های معنوی در آغاز سال را حرکت ارزشمندی شمرد و از مجموع فعالیت های موثر مدیر کل این نهاد در سال ۱۴۰۲ تقدیر نمود.

دیدار گروه بین المللی سفیران قرآنی با نماینده ولی فقیه در استان

در این ایام معنوی، برنامه‌های متنوعی با محوریت تلاوت و تفسیر قرآن کریم در سراسر استان در حال برگزاری است که شور و حال معنوی خاصی به جامعه بخشیده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بندیر نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ واشاداسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد، امین درخشان گفت:هم‌زمانی بهار طبیعت با بهار قرآن، نوای دلنشین انس با قرآن را در استان کهگیلویه و بویراحمد طنین‌انداز کرده است و در این ایام معنوی، برنامه‌های متنوعی با محوریت تلاوت و تفسیر قرآن کریم در سراسر استان در حال برگزاری است که شور و حال معنوی خاصی به جامعه بخشیده است.

IMG 20240404 WA0010

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این خصوص گفت: مصادف شدن بهار طبیعت با بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم و این فرصت مغتنمی برای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه است.

امین درخشان با اشاره به اعزام دو گروه از قم تحت عنوان سفیران کریمه اهل بیت به استان، افزود: این گروه‌ها در ۱۲ شهر و شهرستان استان حضور پیدا می‌کنند و برنامه‌های قرآنی متنوعی را اجرا خواهند کرد.

وی با تأکید بر اهمیت توجه به مخاطبان قرآنی نوجوانان و جوان، اظهار کرد: برنامه‌های قرآنی باید به گونه‌ای طراحی و اجرا شوند که جذابیت لازم برای این اقشار را داشته باشند و بتوانند آنها را با کتاب آسمانی انس و الفت بیشتری بدهند.

درخشان در ادامه به افتخارات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اشاره کرد و گفت: برای اولین بار بعد از انقلاب اسلامی، این اداره کل به عنوان اداره برتر کشور شناخته شد و در دو سال گذشته نیز دستگاه برتر استان بوده است. وی این موفقیت‌ها را مرهون دغدغه‌مندی‌های امام جمعه یاسوج دانست و افزود: آیت‌الله سید نصیرحسینی همواره نگاه فرهنگی داشته‌اند و اهمیت ویژه‌ای برای این اداره قائل بوده‌اند.

IMG 20240404 WA0005
امام جمعه یاسوج نیز در سخنانی با اشاره به اهمیت قرآن کریم، گفت: اگر نظامی اسلامی باقی است به برکت قرآن و آموزه‌های الهی است.

آیت‌الله سید نصیرحسینی با بیان اینکه قرآن همه ارزش‌های الهی و کتاب‌های آسمانی ادیان را زنده کرد، افزود: همه نظام هستی بر پایه توحید است و توحید همان قرآن است. وی با تأکید بر ضرورت ترویج نداهای وحدانی الهی، اظهار کرد: باید در برابر صداهای شیطانی که به دنبال ترویج فساد و فحشا هستند، بایستیم و با تلاوت قرآن و عمل به آموزه‌های آن، جامعه را به سمت رستگاری هدایت کنیم.

برنامه‌های قرآنی ماه رمضان در استان کهگیلویه و بویراحمد شامل اعزام گروه‌های قرآنی از قم به استان، برگزاری محافل انس با قرآن در ۱۲ شهر و شهرستان، توجه ویژه به مخاطبان قرآنی نوجوانان و جوان و جبران کاستی‌ها و ضعف‌ها در برنامه‌های قرآنی اعلام شد.

این برنامه‌ها با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، ائمه جمعه، مسئولین شهرستان‌ها و بخش‌ها و با هدف ترویج فرهنگ قرآنی و انس با کتاب آسمانی در جامعه برگزار می‌شود.

IMG 20240404 WA0007

نویسنده: بندیر نیوز
نظرات بینندگان