پذیرش آگهی و تبادل خدمات با کانال های و سایت های دیگر 0917       حمایت از کالای ایرانی      
r_search r_search

بررسی کیفیت فضای شهری یاسوج با ابتکار پژوهشی یک شهروند | پایگاه خبری تحلیلی بندیر نیوز

کد خبر: 40969
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۰۳ - ۲۲:۲۱

این کار علمی و پژوهشی در قالب پرسشنامه ای حاوی سئوالاتی متعدد به مهمترین مسائل و معضلات شهر پرداخته که حاصل این کار مطالعاتی به شکل “نمودار” ارائه شده و می تواند منشاء برنامه ریزی تصمیم سازان در حمایت از شهردار یاسوج باشد.

بررسی کیفیت فضای شهری یاسوج با ابتکار پژوهشی یک شهروند

یکی از شهروندان یاسوجی با تحصیلات عالیه مرتبط با شهرسازی و فعال در عرصه نظام مهندسی در یک اقدام ابتکاری و خودجوش مبادرت به بررسی و سنجش کیفیت فضای شهری از جنبه های مختلف نموده است.

مهندس صابر گوهری در این کار علمی و پژوهشی در قالب پرسشنامه ای حاوی سئوالاتی متعدد به عنوان مهمترین “مسئله” شهر و توزیع و تکثیر آن بین شهروندان با فراوانی جمعیتی ۵۰۰ نفره به نتایج مطلوبی دست یافته که حاصل این کار مطالعاتی را جهت سهولت در خوانش به شکل “نمودار” ارائه داده است.

وی در مقدمه این پرسشنامه چنین آورده که : رشد بی رویه و سریع زندگی شهر نشینی در دهه های اخیر و بی توجهی به ابعاد کیفی زندگی انسان پیامدهای نامطلوبی بر سطح سلامت فردی اجتماعی، جامعه و زندگی شهری گذاشته است. به دنبال این امر لزوم توجه به بهبود و ارتقاء کیفیت فضای شهری نسبت به سایر مسائل بیشتر احساس می شود. توجه به ارزشهای فرهنگی، اجتماعی، معیشتی و معیارهای زیبا شناختی شهری و غیره از اصلی ترین معیارها برای بالا بردن کیفیت فضای شهری است.

پایگاه خبری تحلیلی بندیر نیوز ضمن تشکر از این جوان پر دغدغه، با پرهیز از توضیحات اضافه مبادرت به انعکاس این کار پژوهشی جهت رفع مشکلات شهروندان و کمک به مدیریت شهری بویژه توجه مسئولان عالی و تصمیم گیر و تصمیم ساز در حوزه شهری پرداخته است.

نویسنده: بندیر نیوز
نظرات بینندگان