پذیرش آگهی و تبادل خدمات با کانال های و سایت های دیگر 0917       حمایت از کالای ایرانی      
r_search r_search

رقص منفعت در خون! | پایگاه خبری تحلیلی بندیر نیوز

کد خبر: 39601
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۰۲ - ۰۳:۴۵

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بندیر نیوز، معاون محترم درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با شگرد خاص و بر خلاف منافع و مصالح دولت، طیف پزشکان و مردم، تعرفه عمل جراحی در بیمارستان های دولتی را از ۷ میلیون به ۱۲ میلیون رسانده اما بر عکس، این هزینه را در کلینیک خود و […]

رقص منفعت در خون!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بندیر نیوز، معاون محترم درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با شگرد خاص و بر خلاف منافع و مصالح دولت، طیف پزشکان و مردم، تعرفه عمل جراحی در بیمارستان های دولتی را از ۷ میلیون به ۱۲ میلیون رسانده اما بر عکس، این هزینه را در کلینیک خود و دوستانش به نصف تقلیل داده تا با معکوس نمودن سیل مراجعه کنندگان درآمدزایی نماید و بیمارستان ها را عمداً به وادی تضرر بکشاند که این نماد بارز “دکانداری” و رقص در خون است!

داستان خبرهای خبرساز شهامت و مصاحبه هایش از جنس همان عوض کردن جای شهید و جلاد است که رهبر معظم انقلاب در ذم آن سخن گفته است. او به جای پاسخگویی مسئولانه به مسائل و مشکلات حوزه مسئولیت خویش، نوعی فرار به جلو دارد ولی باید بداند وقت مواخذه و محاکمه در افکار عمومی است نه مطالبه و شورش علیه نظام درمان و سلامت!

عدم پاسخگویی حتی تلفنی به مسایل و مشکلات متخصصین، روسای بیمارستانها و شبکه ها به چه کسی مرتبط است اگر در حیطه اختیار او نیست که هست و اینک به جای پاسخگویی مسئولانه در جایگاه مدعی قرار گرفته است ؟!

برداشت عمومی این است که این فرار رو به جلوی معاون درمان به منظور سرپوش نهادن بر ناکارآمدی و ضعف های خود در اداره بیمارستانهای استان و عدم مدیریت مطلوب در این حوزه بوده که اظهر من الشمس برای همه مردم و مخاطبین سلامت هست.

در روزهای داغ قدرت طلبی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج یکی به نعل می زند و یکی به میخ که این چند پهلو بودن در علم روانشناسی نوعی ازشخصیت خوانده می شود و بر مبنای مدیریت همان دکان داری به جای رفتار شرافتمندانه در عرصه مسئولیت هست که به غلط جای خود را به سیاست ورزی داده است!
اگر چنین نبود که هست چرا معاون محترم درمان در زمینه شکایت دانشگاه از “ام آی آر کوثر” که گویا متعلق به “شوهر خواهرش” می باشد، سکوت پیشه کرده اند و یا مصالح دانشگاه و اساتید و بیمارستانها را وجه المصالحه کلینک خویش نموده است؟!

معاونتی که دیروز در همین پایگاه خبری از هر گونه تفرقه اعلام انزجار کرد و خود را چنین در رکاب رئیس می خواند:
“همراه و همگام با دکتر جاودان سیرت برای سلامت جامعه تلاش می کنم، شایعات موجب خدشه به روان سلامت جامعه و تخریب شخصیت های فرهیخته شده است…”

همراه و همگام با دکتر جاودان سیرت برای سلامت جامعه تلاش می کنم

آیا این رفتارهای چند وجهی مصداق عینی “نفاق” که در مبانی قرانی مذموم شمرده شده، نمی باشد و خطری برای الگوسازی غلط در میان جامعه شریف پزشکی نمی گردد؟!
او امروزه محض منفعت و قدرت بر پیکره بی جان سلامت مردم می تازد تا شاید به آرزوی دیرینه اش در ریاست برسد که به تعبیر مولی علی “ع” از آب چرکین دماغ بز نیز پست تر است.

واقعیت آن است که دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گوشت قربانی نمایندگان شده آن گونه که منفعت خود را در خون و سلامت مردم مظلوم و محروم کهگیلویه و بویراحمد می جویند و اشتباه جاودان سیرت نیز از منظر قضاوت مردم همین اعتماد به امثال وی بوده که گناهی نابخشودنی در عرصه تفویض مسئولیت هاست.

رئیس دانشگاه باید همه مصلحت ها را کنار بگذارد و ابتدا با دکانداران در حوزه درمان برخورد کند تا نابسامانی های دانشگاه سامان یابد در غیر این صورت صندوق های رای چنین اقتضاء می کند که خود او قربانی شود!

اما چند سئوال از دکتر شهامت معاون درمان دانشگاه که شاید پاسخگویی مسئولانه داشته باشد:

جناب دکتر شهامت!
ممکن است بفرمایید عملکرد شما در طی دوران تصدی معاونت درمان چه بوده است که با جنجال و خدشه به روان سلامت جامعه به فکر قدرت افتاده اید؟ آیا کارنامه جنابعالی بر بیماران بی پناه در کنار حس ناامیدی در کادر درمان مشهود نیست؟!

کمبود تجهیزات پزشکی، کمبود متخصص بیهوشی، مشکلات چشم پزشکی، مشکلات مردم در کلینیک ها، مشکلات جراحان در حوزه آن معاونت هست یا نه و اگر هست چرا تا کنون حل نشده است و آیا اینها مصداق کارنامه ناکار آن جناب نیست که متاسفانه با وجود افراد لایق با سهم خواهی نمایندگان شاهین بخت بر دوش حضرتت نشانده شده است…؟!

عدم پیگیری حقوق پزشکان، پرستاران، خدمات و نگهبان ها در این وضعیت معیشتی و اقتصادی را در تسلسل و تناسب معاونت ها چگونه توجیه می نمائید؟!
آمار عمل های زیبایی که درآمد بیمارستان ها را به صفر رسانده مرتبط به کدام معاونت است؟!

برای حذف زیر میزی خارج از تعرفه در بیمارستان های دولتی از مردم مظلوم و محروم استان چه اقدام مفیدی نموده اید؟!

گویا اعطای مجوز مطب برخی پزشکان با رانت های ویژه و هماهنگی های پشت پرده همراه بوده است، آیا صحت دارد؟! و فرض بر صحت، آیا همه گواه بر بی تدبیری یا ناکارآمدی شخص شما و ابهامات دیگر نیست؟!

آیا مرگ مادران باردار در بیمارستان های استان در زمان تصدی شما نبوده و اگر این خبر صحت دارد چه پاسخی در قبال مرگ آنها دارید و اصولاً به لحاظ حقوقی و انسانی ضامن هستید یا خیر؟

آیا ایجاد حس ناامنی در حوزه درمان و منطقه گرایی و دامن زدن به مسائل و حواشی همه گواه بر عدم شایستگی شما نیست که هست…؟!
آیا اساساً جایز میدانید که مسئولان، سلامت و امنیت مردم را بازیچه منفعت طلبی خویش قرار دهند؟!

معاون محترم درمان!

هشیار باش که نظام طبیعت خود قانون دارد و به موقع باید تاوان حق الناس را بپردازید زیرا این مردم شایسته بهترین ها هستند و سزاوار نیست ملعبه امیال شخصی مدعیان قدرت محض انتخاباتی شوند که در این برهه با حذف شایستگان به تقویت و ترویج دکانداری منتهی شده است

نویسنده: بندیر نیوز
نظرات بینندگان