پذیرش آگهی و تبادل خدمات با کانال های و سایت های دیگر 0917       حمایت از کالای ایرانی      
r_search r_search

تراژدی محرومیت کهگیلویه و بویراحمد | پایگاه خبری تحلیلی بندیر نیوز

کد خبر: 39598
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۰۲ - ۰۰:۱۹

سرپرست اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد از فوت یک دختر ۱۷ ساله عشایری مصدوم در نبود بالگرد اورژانس در این استان خبر داد… چنین نوشته اند که بیش از نیم قرن پیش محمدرضا شاه پهلوی باد به غبغب انداخت و از گشودن دروازه های تمدن در سایه پادشاهی خود سخن راند! در آن هنگام […]

تراژدی محرومیت کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد از فوت یک دختر ۱۷ ساله عشایری مصدوم در نبود بالگرد اورژانس در این استان خبر داد…

چنین نوشته اند که بیش از نیم قرن پیش محمدرضا شاه پهلوی باد به غبغب انداخت و از گشودن دروازه های تمدن در سایه پادشاهی خود سخن راند! در آن هنگام روزنامه های وقت خبر دادند که : “جدیداً منطقه ای به نام زیلایی در کهگیلویه و بویراحمد کشف شده است”. این خبر کفایت می کرد بر قمپز در کردن او و زندگی فلاکت بار مردم آن روزگار نه در یک منطقه ای به نام زیلایی سرشار از رنج و گنج بلکه در گستره ای به نام کهگیلویه و بویراحمد که هنوز درمانی نیافته است!

نظام اسلامی در طی چهار دهه از عمر با برکت خود خدمات قابل توجهی در ابعاد مختلف داشته اما فاجعه آن است که بلایی به نام دزدان نظام اداری با تقسیم بندی چپ و راست چون موریانه به جان آن افتاده اند که وجدان جامعه را زخمی کرده آنگونه که فریاد رهبری نیز در مبارزه با فساد و تبعیض و بی عدالتی نتوانسته بر این تراژدی غمناک فائق آید.

چهل و اندی سال است که مسئولان و نمایندگانی به یمن مدیریت های پربرکت برای خود و قبیله و عشیره سیاسی به عافیت رسیده ولی کهگیلویه و بویراحمد با پتانسیل های بی شمارش که پشتوانه اقتصاد کشور است و طلای سیاه آن به تنهایی تامین کننده حدود یک چهارم اقتصاد این کشور است متاسفانه هنوز از داشتن یک بالگرد محروم است!

به راستی که درد را از هر طرف نوشتن درد است و فهمیدن نیز درد دارد!
باید در سوگ بیت المال نگریست و گریست!!

فوت یک دختر در منطقه محروم بهمئی درد آور است و دردآورتر آنکه چهل سال است که استان مدیریتی کارآمد نداشته و ندارد و اگر داشت سرانجام زنان و دخترکان و آمار خودکشی جوانان و سرگردانی آنان با التماس و دریوزگی برای کارگری در عسلویه و کویر یزد و کرمان با آن همه زیرساخت ناشی از کارآمدی مسئولان و نمایندگانش اینگونه رقم نمی خورد!

چهل و اندی سال با وجود این همه ظرفیت مشکل بالکرد استان حل نشده است اما گفته می شود هزینه سفر رئیس جمهور فساد ستیز به کهگیلویه و بویراحمد حدود ۳۰ میلیارد تومن بوده که به فربه شدن دزدانی متظاهر به انقلاب و دین منجر شده است که پایگاه خبری تحلیلی بندیر نیوز به ذکر نحوه هزینه کرد آن پرداخته است…

به عنوان راهکار و خرید بالگردی که کسی برای این استان دل نمی سوزاند، پیشنهاد می شود یک بخشی از این قبیل بودجه های به فنا رفته را صرف خرید بالگرد نمایند و یا پول حاصله از فروش یک روز نفت گچساران و بهمئی را به این امر اختصاص دهند که در آن صورت نیازی به هزینه های گزاف پرواز مسئولان و التماس از وزراء با ماموریت های آنچنانی و غیر دالک نیست!

نویسنده: بندیر نیوز
نظرات بینندگان