پذیرش آگهی و تبادل خدمات با کانال های و سایت های دیگر 0917       حمایت از کالای ایرانی      
r_search r_search

۳۰ میلیارد تومان بودجه سفر رئیس جمهور چگونه فاکتور شده است!! | پایگاه خبری تحلیلی بندیر نیوز

کد خبر: 39587
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۰۲ - ۲۳:۲۰

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بندیر نیوز، قبل از زمان سفر دوم رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد تا کنون چنین شایعه شده که حدود ۳۰ میلیارد تومان بودجه در اختیار استانداری قرار گرفته که هزینه های سفر را پوشش دهد اما نحوه هزینه کرد آن در محاق است! هنوز هیچ مقام رسمی، مبلغ واقعی […]

۳۰ میلیارد تومان بودجه سفر رئیس جمهور چگونه فاکتور شده است!!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بندیر نیوز، قبل از زمان سفر دوم رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد تا کنون چنین شایعه شده که حدود ۳۰ میلیارد تومان بودجه در اختیار استانداری قرار گرفته که هزینه های سفر را پوشش دهد اما نحوه هزینه کرد آن در محاق است!

هنوز هیچ مقام رسمی، مبلغ واقعی بودجه اختصاصی و نحوه هزینه های سفر را اعلام نکرده و انتظار هست استاندار محترم جناب دکتر احمدزاده رقم واقعی، نهاد حمایت کننده، محل و نحوه هزینه کرد آن را اعلام نمایند چون دانستن حق مردمی است که بر آنان حکمرانی دارد و از طرفی شایعاتی افکار عمومی را رنج می دهد مبنی بر اینکه صفر تا صد این مبلغ در ید اختیار سه نفر از نزدیکانی بوده که به ضرس قاطع، عدم پاکدستی و امانتداری مسئول هماهنگ کننده خرید و تهیه فاکتور بر همگان محرز و پس از سفر، شایعات “فاکتورسازی” همچنان نقل محافل و مجالس شده است!

به یقین مقامات محترم قضایی، دستگاهای بازرسی و نظارتی که مستمع مستقیم و غیر مستقیم اخبار مبهم هزینه کرد این مبلغ بوده، از حیث تصرف قانونی یا غیر قانونی در بیت المال و نیز تنویر افکار عمومی، به صحت و سقم “فاکتورسازی” ورود کرده اند اما تا لحظه انتشار این خبر به سرنخی از چنین اقدامی دست نیافته ایم!

ممکن است اصل خبر مبلغ اختصاصی سفر کمتر یا بالا و پایین داشته باشد اما نحوه هزینه کرد آن با تفویض اختیار مطلق به چند نفر معدود با ویژگی های شخصیتی خاص، ابهاماتی را خلق کرده که مردم به عنوان ولی نعمتان انقلاب باید بدانند.

مردم باید بدانند کمیته پشتیبانی سفر ریاست جمهوری چه کسانی بوده و چگونه سه نفر خاص متولی این هزینه کرد بوده که اینک متهم به “فاکتورسازی” میلیاردی شده اند و بویژه آنکه یک نفر از این سه نفر هماهنگ کننده کلیه خریدها و تهیه فاکتورها بوده و استان را در مظان اتهام قرار داده است!

اخبار افواهی در استانداری خبر از “سند سازی” صوری در موارد مختلف می دهد که ۸۴ دستگاه اتوبوس جهت ایاب و ذهاب مردم و دانش آموزان استقبال کننده اجاره شده ولی برای ۱۶۰ اتوبوس فاکتورسازی شده که مبلغ اجاره از حدود ۲ میلیارد تومان به بیش از ۳ میلیارد و نیم رسیده است!!

در بخش تبلیغاتی، بنر، پوستر، استیج، داربست فلزی، میزان واقعی هزینه کرد مشخص نیست و گفته می شود که رقم فاکتور ارائه شده بیش از میزان واقعی کارکرد بوده و شایعه فاکتور “سفید امضاء” در این مورد و دیگر موضوعات و تضییع بیت المال دهان به دهان در استانداری می چرخد!

در بخش بیتوته اعم از هتل، رستوران، نوع غذا، تعداد و مخلفات نیز چنین خبری به همین سبک و سیاق مدت ها بر سر زبان هاست که زیر و بم آن با شگردهای مزورانه فرد متهم به محوریت فساد در استانداری ناپیداست!

سئوال افکار عمومی این است که تعداد “کلاه نمدی” موجود در یک مغازه چقدر بوده و چگونه ۱۳۵ میلیون تومان فقط فاکتور کلاه نمدی یک مغازه جهت استقبال کنندگان بوده و چه ضرورتی به این نحوه خرید در شرایطی بوده که هم عشایر ما خود کلاه نمدی داشته و هم صف های طولانی درخواست وام های یک میلیونی و کمک های ناچیز مورد مطالبه اقشار آسیب پذیر بوده است و چرا همین مبالغ مستقیماً به افراد بی بضاعت تعلق نگرفته است که در ازدحام جمعیت خود را به آب و آتش می زدند تا نامه ای را به تیم ریاست جمهوری برسانند!

آن گونه که گفته می شود ۸۰ میلیون تومان از مبلغ حدود ۳۰ میلیاردی تخصیص یافته به هزینه های سفر دوم فقط حق العمل تشمال و نوازندگان در سقاوه بوده است!!

هزینه های نصاب بنرها و چاپخانه ها، ۱۵۰ میلیونی جرثقیل در استادیوم، حق العمل خبرنگاران همراه و همگام، خرید گلیم و گردو و عسل و سایر سوغاتی های خاص استان و هویت افراد تحویل دهنده و تحویل گیرنده و مبلغ فاکتور بر هیچکس هویدا نیست!

مزید بر آن کمک های اهدایی سایر خیرین، پیمانکاران قدر، کارخانجات و شرکت های بزرگ و مدیران و موسسات و اصناف مختلف که شاید بدون اطلاع استاندار و به امر کمیته سه نفره مکلف به پشتیبانی و حمایت مالی شده، سر و ته آن مشخص نیست و چه بسا حمایت های مالی و خریدهای خاص این گروه نیز جداگانه و در قالب مبلغ ۳۰ میلیارد فاکتورسازی شده باشد.!!

به عنوان مثال ۲ خاور شربت و شکر و آبلیمو و آب میوه از مکان نامعلوم به نام موکب ها و ستادهای فعال استقبال از رئیس جمهور وارد شده که مقادیری ناچیز نیز به گروه “سامد” مستقر در سالن پوریای ولی رسیده اما چگونگی و میزان توزیع در دسترس نیست و خدا کند که این قبیل موارد نیز در زمره فاکتورهای مثبته سند هزینه سفر نباشد یا به انبارهای شخصی منتقل نشده باشد!!

در ایام اربعین خبری توسط این پایگاه خبری پیرامون ابهام در نحوه هزینه های دولتی منتشر شد که اصل آن با انحراف خبری رسانه های زرد و مورد حمایت مشاورین استانداری به حاشیه رفت ولی انتظار بود در راستای حفاظت از بیت المال، کمیت و کیفیت آن جهت قضاوت افکار عمومی اطلاع رسانی می شد که نشد!

فرض مثال، کمک ۲ میلیارد تومانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی جهت ستادهای اربعین معلوم نیست مربوط به چه بازه زمانی بوده و چگونه و با کدام مجوز قانونی ۸۰۰ میلیون آن تبدیل به “دینار” عراق شده و چه کسانی از قِبل آن خود را زائر نامیده اند؟ چه بسا بخشی نیز به فاکتور سند غذا و نیز هدیه دستی ختم شده و شاید بخشی بابت فاکتور برنج و روغن و قند و… !!

در واقع نحوه هزینه پولی که برای موکب ها بوده با کمک های خیرین، شرکت ها و مدیران و موسسات و صنفوف باید متفاوت و منفک باشد که هر یک در بودجه ضوابط خاص خود را دارد ولی همه آن چنان با مهارت مسئول خرید قاطی شده که تفکیک ۳۰ میلیارد نامعلوم است!
بدیهی است در ضوابط اجرایی بودجه اجازه خرید “دینار” با مبلغ اهدایی برنامه و بودجه را ندارند و ذیحسابان مربوطه باید پاسخگو باشند!

این پایگاه خبری از انتشار ریز جزئیاتی که احساسات مردم را جریحه دار می کند، پرهیز می کند و آماده هست که صحت و سقم موارد فوق را منتشر نماید.

نویسنده: بندیر نیوز
نظرات بینندگان