پذیرش آگهی و تبادل خدمات با کانال های و سایت های دیگر 0917       حمایت از کالای ایرانی      
r_search r_search

کورس اتومبیل رانی در یاسوج سه نوجوان را راهی بیمارستان کرد/ یک نفر به کما رفته است/ برداشت اشتباه از برند شدن!! | پایگاه خبری تحلیلی بندیر نیوز

کد خبر: 41003
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۰۳ - ۲۱:۱۳

متاسفانه بلوار بویراحمد به کورس اتومبیل رانی جوانانی عافیت طلب و فاقد فرهنگ رانندگی مبدل شده که با توهم از برند شدن، کانون خانواده ها را داغدار کرده است.

کورس اتومبیل رانی در یاسوج سه نوجوان را راهی بیمارستان کرد/ یک نفر به کما رفته است/ برداشت اشتباه از برند شدن!!

بلوار بویراحمد به کورس اتومبیل رانی جوانانی عافیت طلب و فاقد فرهنگ رانندگی مبدل شده و کانون خانواده ها را داغدار کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بندیر نیوز،شب گذشته دو اتومبیل در حال کورس به رانندگی جوانانی فاقد فرهنگ‌ رانندگی منشاء تصادفی وحشتناک در بلوار بویراحمد شده که با انحراف به پیاده رو موجب مصدومیت شدید سه نوجوان رهگذر گردیده و اکنون در بیمارستان یاسوج بستری شده اند.

بر اساس اظهارات افراد مطلع یکی از این سه مصدم بدلیل پرت شدن در آسفالت و شدت ضربه به کما رفته و حال دو نفر دیگر نیز وخیم است.

شکی نیست که الحمدالله در سایه رشد و رفاه، همه خانواده ها از نعمت خودرو و دیگر امکانات زندگی بهرمند شده و اداره راهنمایی و رانندگی نیز در آزمون علمی و عملی بر اساس میزان مهارت جوانان در رانندگی گواهینامه اعطاء می کنند اما در چرایی این بدعت خطرناک رانندگی و چه بسا تسهیل این امر توسط برخی خانواده ها برای جوانان فاقد گواهینامه بدون توجه به پیامدهای سوء ناشی از کورس در مراکز پر تردد، انتقادات فراوانی از باب حوادث مرگبار وجود داشته و دارد که نیازمند آسیب شناسی است.

از سالهای گذشته تا کنون بی تفاوتی و تسامح خانواده ها در واگذاری خودرو به جوانان هیجانی و فاقد تجربه، کانون خانواده های زیادی را داغدار کرده است.
این بی تفاوتی یا ناشی از جهل به قانون و میزان دیه است یا رفاه بیش از حد و اطمینان از برگی بی اعتبار در بازگشت به زندگی به نام بیمه!

البته که پرداخت هر گونه دیه از باب خسارت جانی به جوانان و نوجوان بی گناه، تسکینی بر آلام خانواده های داغدار نخواهد بود و در واقع اقدام این قبیل خانواده ها “شبه عمد” است از حیث فراهم کردن اشیایی که موجبات مرگ جوانان شده و از اینرو مقصر و ضامن هستند.

رفاه و ثروت خانواده ها باید در خدمت کمالات انسانی و اجتماعی باشد ولی متاسفانه فراوانی خودرو به اسباب تبختر و تکبر و طغیان از قانون در کورس مبدل شده است که به یقین نشانه عاقبت بخیری جامعه نیست!

شاید عده ای، خانه ها و خودروهای لاکچری را علامت “برند شدن” خویش پنداشته و از برند بودن واقعی در ارزش ها و کمالات انسانی و اجتماعی در لابلای زندگی مدرنیته امروزی غافل باشند که باید متذکر شوند به اینکه کورس بندی نه نشانه عافیت است و نه فرهنگ و نه نشانه برند شدن و نه …. و حتی متاسفانه عده ای در مستی تام و اخلاق شکنی مبادرت به این نوع رانندگی می نمایند.

اگر مفهوم توسعه و مدرنیته در مقابل زندگی سنتی این نوع مسابقه و کورسی باشد که به مصدومیت و جوانمرگ شدن میوه های دل خانواده ها منجر شود، جز تاسف نمی توان نامی بر آن گذاشت.

واقعیت آن است که جوانان بی دغدغه از مشکلات، در سایه احساسات، رفاه مطلق و فخر و مباهات به سرمایه حلال پدری از چگونگی رنج جمع شدن این نعمت ها غافلند و با ناشی گری هم موجب داغدار شدن کانون خانواده ها می شوند و هم موجب هدر رفت این سرمایه ها و لذا بایسته است که اولیاء نظارت بیشتری بر فرزندان خویش داشته باشند.

ما با این اوصاف و اوضاعی که حاکم است قرن ها از فرهنگ رانندگی و شیوه زندگی در کلان شهرها عقب افتاده ایم که در شان جامعه عشیره ای با همه صفات و کمالات زیبا نیست…

مسئولان و متولیان نیز باید ضمن نظارت و برخورد قانونی با متخلفین، موانع لازم از قبیل سرعت گیرها را در این نقاط پرتردد افزایش دهند شاید که در کاهش تخلفات و نجات جان مردم موثر باشد.

زریر حجتی

نویسنده: بندیر نیوز
نظرات بینندگان