پذیرش آگهی و تبادل خدمات با کانال های و سایت های دیگر 0917       حمایت از کالای ایرانی      
r_search r_search

آخرین میخ بر تابوت چه شده/ جانا سخن از زبان ما می گویی؟ | پایگاه خبری تحلیلی بندیر نیوز

کد خبر: 40834
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۰۲ - ۱۱:۰۱

جناب‌عالی بعنوان نماینده مردم در ۴سال اخیر مستندا اعلام کنید در کدام لایحه و قانون برای حل مشکل بیکاری جوانان این سرزمین، کدام صنعت از سوی دولتی ها و خصولتی ها اقدامی انجام داده اید که شرافت مردم در گرو خرید و فروش رای نباشد؟

آخرین میخ بر تابوت چه شده/ جانا سخن از زبان ما می گویی؟

بندیر نیوز _ یادداشت وارده: سید رحمان وفانژاد

امروز نماینده و وکیل ما مردم حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون یکی از آخرین نطق‌های خود را در خانه ملت به وکالت مردم با موضوعات” پول پاشی در انتخابات”، “بازی با شرافت مردم”،” استفاده از شماره ملی مردگان و زندگان بدون حضور خودشان”،” عدم کنترل و نظارت بر صندوقها توسط مجریان انتخابات”، انجام داد و از شورای نگهبان خواست به منظور احقاق حق عامه به موضوع ورود کند.
در این سالها برای حفظ حرمت‌ها، قصد ورود به مسائلی که ضعف و ناکارآمدی فرمانده ندای وحدت را نداشتم. بعد از اعلام نتیجه انتخابات، که از مدتها قبل هم تحلیلگران رسانه و هم نظرسنجی‌ها پیش بینی شده بود، بازهم سکوت را راه حل منطقی دانستم.
حالا با اینکه موضوع اعتراض وی به‌ عنوان کاندیدای انتخابات را امری معمول و رویه قانونی می دانم اما معتقدم استفاده ابزاری از تریبونی که منافع و منابعش ازآن تمامی مردم حوزه انتخابیه بوده، رویه ای خلاف است.بر همین اساس لازم است کوتاه صحبتی با نماینده کنونی و کاندیدای راه نیافته انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی داشته باشم.

دکتر روشنفکر در سال ۹۸ زمانی به مجلس راه یافت که مجریان انتخابات و دولت حاکم با نگرش سیاسی کاملا مخالف ایشان سر کار بود. آن زمان همگی رای ایشان را به رسمیت شماردند و مراتب تبریک از سوی رقبا به ایشان اعلام شد. اما امسال در شرایطی کرسی انتخابات دوازدهم را از دست داد که حتی حاضر نشد از مردم بابت این حماسه حضور، قدردانی کند. جالب اینکه مجریان همگی برای انتصاب از فیلتر ایشان رد شدند و هیچ فرماندار یا بخشداری بدون هماهنگی در دولت کنونی منصوب نشد.

حال اینکه به ضعف در کنترل و اجرای انتخابات آن‌هم در تریبون رسمی اذعان دارد جای تعجب دارد. در حالی که در زمان چینش همین افراد، به اضطرابها و استرسهای هواداران سایر کاندیداها هیچ توجهی نشد و بر اساس مستندات، از مجموع ۱۰۲۸ نفر نماینده فرماندار، کاربر، بازرس و سر بازرس که صرفا در اختیار تیم منصوب وی بود، کمتر از ۲۰٪ به تمام رقبایش تخصیص یافت.

به عبارتی سهمیه آقای روشنفکر در این انتخابات و حوزه های ذکر شده حداقل ۸۰٪ بوده و در هیئت اجرایی تمام شهرستانها و بخشها حداقل ۴۰٪ و بعضا ۶۰٪ ترکیب در اختیار هواداران ایشان بود.

اینجا اگر قرار بر آسیب شناسی هم باشد باید سوال کرد جناب دکتر روشنفکر آیا از تیم حداکثری خود که تمام اختیارات را در دست داشته اند گلایه بابت عدم برگزاری انتخابات سالم دارید؟
ثبت کدملی بدون حضور افراد و ثبت کد ملی متوفی جهت رای گیری توسط چه کسانی انجام گرفته است؟ هنگامی که حداکثر ارکان شعبه بنا به توضیحات در اختیار شما بوده، تخلف از کجا نشات گرفته است؟ جنابعالی در کدام روستا، دهستان، بخش و شهرستانها ظرفیت حداکثری نداشته اید که امروزه *سخن از زبان ما می گویی؟*

*با کدام مستندات قانونی موضوع خرید و فروش رای اعلام کرده‌اید گرچه می‌دانم و می‌دانید اعتراض شما در هیئت اجرایی رد شده است. آیا از تعداد بازداشتیهای مجموعه های نظامی، امنیتی و قضایی در دو بعد احتمال خرید آرا و یا در حین خرید رای اطلاعات دقیقی دارید؟

آیا از عدم برگزاری انتخابات در ساعات اولیه آنهم در شعب های خاص و عدم حضور کاربرها و حتی فعال شدن آخرین شعبه در ساعت ۱۰:۲۵ اطلاعی دارید و یا در راستای وظایف نظارتی اقدامی کرده‌اید؟
آیا از کمبود تعرفه و غیر فعال شدن برخی شعب برابر آمار مانیتورینگ وزارت کشور به مدت حداقل ۲ ساعت در ۲۳ شعبه که منجر به خستگی مردم و قهر با صندوقهای اخذ رای و در نهایت عدم مشارکت شده، اطلاعی دارید؟

این انتخابات لبریز از (آیا) است ولی تنها کسی که حقی برای سوال به‌عنوان کاندیدا ندارد، جنابعالی هستید چون تیم کنونی همگی از منصوبانتان بوده اند و این راه مطالبه گری در قامت کاندیدای انتخابات کمتر از خود زنی نیست.

خرید و فروش آرا که همان بازی با شرافت مردم بوده را قطعا ما هم می‌دانیم و پذیرفته ایم لیکن جناب‌عالی بعنوان نماینده مردم در ۴سال اخیر مستندا اعلام کنید در کدام لایحه و قانون برای حل مشکل بیکاری جوانان این سرزمین، کدام صنعت از سوی دولتی ها و خصولتی ها اقدامی انجام داده اید که شرافت مردم در گرو خرید و فروش رای نباشد؟

در پایان قطعا می دانید همین مجریانی که شما تعمدا امروز در نطق خود به آنها تاختید برایتان سنگ تمام گذاشتند. نیک می دانید برگزاری انتخابات با استفاده از ظرفیت تمام کاندیداها و باز بودن چشم ناظران چنین عددی را برای شما ثبت نمی کرد و انتظار می رود در خلوت خود و منصوبان از آنها تشکر ویژه ای داشته باشید و اجازه دهید خروجی جلسات انتخابات اخیر محرمانه بماند و نیاز به اطلاع رسانی عمومی نباشد.
سید رحمان وفانژاد

نویسنده: بندیر نیوز
نظرات بینندگان