پذیرش آگهی و تبادل خدمات با کانال های و سایت های دیگر 0917       حمایت از کالای ایرانی      
r_search r_search

| پایگاه خبری تحلیلی بندیر نیوز

کد خبر: 8347
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۹۶ - ۱۳:۰۴

سازش ها یا چالش ها، هزینه کدام بیشتر است؟ رهبر انقلاب در حرم مطهر امام راحل فرمودند:” برخی می گویند چالش هزینه دارد، بله! اما سازش هم هزینه دارد. البته اگر چالش منطبق بر منطق باشد هزینه اش کمتر از سازش است.” نگاهی گذرا به تاریخ چند دهه گذشته نشان می دهد که برخی دولت […]

سازش ها یا چالش ها، هزینه کدام بیشتر است؟

رهبر انقلاب در حرم مطهر امام راحل فرمودند:” برخی می گویند چالش هزینه دارد، بله! اما سازش هم هزینه دارد. البته اگر چالش منطبق بر منطق باشد هزینه اش کمتر از سازش است.”

نگاهی گذرا به تاریخ چند دهه گذشته نشان می دهد که برخی دولت ها برای برون رفت از چالش هایی که قدرت های توطئه گر در پیش روی آنها قرار داده بودند، تن به سازش با آنها دادند ولی این تصمیم شان، نه تنها مشکلشان را مرتفع ننمود بلکه آنها را از چاله خارج و وارد چاه کرد. در زیر چند مصداق آن را بخوانید:

– انور سادات برای خروج از چالش جنگ و تخاصم با اسرائیل تن به سازش با این کشور داد ولی نتیجه سازش او این شد که جنگ پیروز۱۹۷۳ را به شکست تبدیل کرد و مصر را برای سالیان دراز مستعمره اسرائیل نمود.

-سران فلسطینی مخصوصا محمود عباس اگر در چند دهه گذشته به جای نوکری و سازش با اسرائیل و خلع سلاح مبارزان فلسطینی، همچون مردم غزه به جهاد و مقاومت ادامه داده بودند، اکنون از چالش اشغالگری صهیونیست ها عبور کرده بودند.

-رژیم بعثی صدام برای حل و فصل چالش تحریم های سازمان ملل و آمریکا از در مذاکره و سازش با آنان وارد شد. ولی نه تنها تحریمی برداشته نشد بلکه جاسوسان غربی در پوشش بازرسان سازمان بین الملل انرژی اتمی وارد عراق شدند و همه اطلاعات امنیتی عراق لو رفت. همین امر باعث شد تا عراقی ها در جنگ با آمریکا قادر دفاع و مقاومت نباشند. ضمن اینکه تحریمی هم برداشته نشد.

-قذافی در مقابل فشارهای نظامی و تحریمی غرب تن به سازش و مذاکره داد اما نتیجه اش این شد که همه تاسیسات هسته ای و موشکی لیبی بار بر کشتی به آمریکا فرستاده شد. ضمن اینکه این سازش او مانع از حمله ناتو به کشورش نشد. چه بسا با مقاومت قذافی در برابر فشارهای غرب، دولت لیبی ( مثل کره شمالی) همچنان پابرجابود.

-در کشور خودمان عده ای برای برون رفت از چالش هسته ای و رفع تحریم ها، دل به مذاکره و سازش با آمریکا بستند، ولی تحریم ها که برطرف نشد هیچ، بیشتر هم شدند و فناوری هسته ای کشور هم نیمه تعطیل شد.

نویسنده: بندیر نیوز
نظرات بینندگان