پذیرش آگهی و تبادل خدمات با کانال های و سایت های دیگر 0917       حمایت از کالای ایرانی      
r_search r_search

حقوقم را به پاکبانان شهرداری هدیه می کنم | پایگاه خبری تحلیلی بندیر نیوز

کد خبر: 8148
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۹۶ - ۱۶:۳۹

به گزاش بندیر نیوز جمعی از دانشجویان دختر دانشگاه یاسوج در محل ستاد مهندس بابک درست گرد هم آمدند تا در قالب پرسش و پاسخ و توجه به نقطه نظرات این نامزد پنجمین دوره شورای شهر یاسوج برای حضور پای صندوق های رای تصمیم گیری کنند. در این جلسه نمایندگان دانشجویان با بیان مشکلات درون […]

حقوقم را به پاکبانان شهرداری هدیه می کنم

به گزاش بندیر نیوز جمعی از دانشجویان دختر دانشگاه یاسوج در محل ستاد مهندس بابک درست گرد هم آمدند تا در قالب پرسش و پاسخ و توجه به نقطه نظرات این نامزد پنجمین دوره شورای شهر یاسوج برای حضور پای صندوق های رای تصمیم گیری کنند.

در این جلسه نمایندگان دانشجویان با بیان مشکلات درون شهر یاسوج، از بابک درست خواستند راهکارهای خود را برای مرتفع کردن این مشکلات بیان کند که وی برای نخستین بار بانی ترویج فرهنگ زیبای نوعدوستی و همراهی با پاکبانان در قالب اعطای کلیه حقوق و مزایای قانونی خود از گذر شورای شهر شده که بنا به اهمیت و تازگی موضوع، مشروح آن از نظر خوانندگان گرامی می گذرد.

برای رفاه رانندگان تاکسی درون شهری یاسوج چه پیشنهادی دارید؟

به تاکسی ها و رانندگان تاکسی توجه چندانی نشده است، مکان مناسبی برای ایستگاه این عزیزان تعبیه نشده است، سایبان، آبشخور،سرویس های بهداشتی بار مالی زیادی برای شهرداری ندارد اما شهرداری علیرغم اینکه از رانندگان تاکسی حق عضویت و عوارض می گیرد خدمات شایسته ای به رانندگان تاکسی ارائه نداده است.

برنامه شما برای توسعه فضای سبز شهر یاسوج چیست؟

همه فضای سبز یاسوج به رود بشار محدود شده است، در صورتی که در طراحی و اصول مهندسی همین فضای سبز نیز اشکالات متعددی وجود دارد، فضای سبز فقط این نیست که جدول گذاری کنیم و دور جدول فضای سبز داشته باشیم، می بایست در طرح های فضای سبز همه چیز از جمله اسکان،آبخوری، سرویس های بهداشتی مناسب و در شان مردم و گردشگران ایجاد شود.

برای پارک های محله چه برنامه ای دارید؟

کمتر در سطح شهر و حومه شهر پارک محله ای مشاهده می کنیم، در مناطقی همانند بنسنجان، خیابان های شاهد و سایر شهرک های تابعه یاسوج، کمبود فضای سبز و پارک احساس می شود، اگر پارک ها در تمامی نقاط شهر وجود داشته باشد، رضایت شهروندان و گردشگران را در پی خواهد داشت و بار ترافیکی شهر در نقاط پر رفت و آمد برداشته می شود. در طرح تفضیلی شهر سالیان قبل با صرف هزینه های زیادی چنین ظرفیت هایی پیش بینی و طراحی شده ولی با وجود انقضای مهلت عملیاتی نگردیده است.

برنامه شما در حوزه بانوان چیست؟

در حوزه بانوان بسیار کم کار بوده ایم و از ظرفیت مدیریتی آنان به نحو شایسته استفاده نگردیده است. در حوزه کلان برای زنان مشارکت خاصی در نظر گرفته نشده است که نیازمند تغییر این نگاه در ساختار مدیریت شهری هستیم زیرا نیمی از جمعیت جامعه را زنان تشکیل داده اند. انتظار می رفت از میان ۱۵۶ نفر ثبت نام کننده برای شورای شهر شاهد افزایش مشارکت زنان می بودیم زیرا احساس می کنم در بحث های فرهنگی و فنی، بانوان به عنوان عضوی از این جامعه باید حضوری پر رنگ تر داشته باشند. بنده در صورت موفقیت تلاش می کنم که اتاق فکر تشکیل دهم و در برنامه هایم از همفکری بانوان و حضور در ساختار تشکیلاتی استفاده کنم.

در صورت پیروزی در انتخابات درمورد مشکلات دانشجویان چه اقدامی صورت خواهید داد؟

در بحث فضای سبز خوابگاه ها جا دارد تلاش های بیشتر و در خور شأن و جایگاه مجامع علمی و دانشگاهی صورت گیرد. در بحث سرویس ایاب و ذهاب به ویژه اختصاص سرویس های با کیفیت و مجهز طی قرارداد با اتوبوسرانی باید عنایت بیشتری به عمل آید. هم چنین در بحث پاتوق های فرهنگی ویژه زنان،  مراکز هنری و فرهنگی بانوان و سایر امور زیر ساختی که کمبود آن ها محسوس است باید اقداماتی شکل بگیرد. اگر قبول شدم با همراهی اعضای متخصص و دلسوز کنار خود به شکل تیمی و فردی تلاش خواهیم کرد تا در حد امکان اقدامات را بهبود و ارتقاء بخشیم.

چه برنامه ای برای المان و مبلمان شهری یاسوج دارید؟

پل های ورودی و خروجی شهر نقش اساسی در زیبا سازی، جذب گردشگر، تسهیل رفت و آمد و رفع معضلات ترافیکی دارد که نگاه به این امر در کلان شهرها موجب شکل گیری مبلمان شهری متناسب شده است. تشدید ترافیک و گره های کور ترافیکی بر روی پل اصلی و قدیمی یاسوج جلوه های نازیبایی در ورودی و خروجی شهر پدید آورده است که اتفاقاً جلوه زیبای پارک ساحلی و مهرورزی را نیز تحت تاثیر قرار داده است؛ علی الخصوص این نقطه از نقاط پرحضور گردشگران است که ترافیک شدید موجب رنجش این مهمانان در پاره ای از اوقات شده است. مهمتر از همه اینها در مواقع اضطراری این موضوع مشکل ساز در اعزام بیماران اورژانسی به بیمارستان امام سجاد(ع) می شود که با احداث پل چهارم بشار امید است این معضل نیز مرتفع شود. به این لحاظ تسریع در تکمیل پل های سوم و چهارم بشار و هم چنین رفع موانع کمربندی ها و اهتمام ویژه به توسعه کمربندی ها در نوار شمالی و جنوبی شهر و ساخت پل شهرک جوشکاران به کمربندی یاسوج از جمله برنامه های این جانب است.

هر چند شعار گرایی برخی اعضای شوراهای سابق در موضوع زیرگذر و روگذر، تفکیک صنوف، پل های هوایی موجب لوث شدن موضوع گردیده است ولی این موارد از جمله المان های هر شهر به حساب می آید که عملاً باید در دستور کار قرار گیرد تا یاسوج از بن بست ترافیکی خارج شود. در غیر این صورت با ادامه وضع موجود در آینده ای نزدیک شاهد نوعی انفجار و نارضایتی با توجه به مهاجرت و گردشگر پذیر بودن استان خواهیم بود. شهر یاسوج گرچه به لحاظ قدمت شهری جوان است ولی با توجه به مهاجرت بی رویه در این شهر شاهد وجود بافت هایی هستیم که از نظر جلوه شهری در سطح پایینی قرار دارند و موید این نکته است که به طرح های تفضیلی توجهی نشده است و مزید بر آن زد و بندهایی در این راستا از دوره های قبل صورت گرفته است که شاهد وجود خیابان های غیر استاندارد و بروز مشکلات هستیم.

آیا مدرک تحصیلی را برای عضویت در شورای شهر کافی می دانید؟

عضویت در شورای شهر منوط به داشتن مدرک دانشگاهی مرتبط نیست. شورا متناسب با کمیسیون های مختلف نیاز به افراد کاردان و شایسته دارد و به تعبیر شهید چمران، تعهد در کنار تخصص نیاز همه امور مدیریتی است. اما متاسفانه افرادی در دوره های مختلف با صرف نگاه مادی و هزینه های کلان و ساختار شکنی و ضابطه گریزی وارد شورای شهر شدند که نوع عملکرد منفعت طلبانه و  قوم مدارانه  موجب بدبینی مردم شده است. به نظر من کسانی که دلسوز و شایسته ازهر حیث هستند باید در کانون توجه مردم خارج از قوم گرایی و رابطه بازی قرار گیرند تا بدین شکل با سالم سازی فضای اداری موجبات رشد و شکوفایی شهری سالم را فراهم آورند گرچه مدرک تحصیلی بنده کارشناسی ارشد عمران سازه و مرتبط با حوزه شهرسازی است.

در صورت موفقیت چه تعهدی به مردم شهر می دهید؟

من دغدغه مالی نداشته و ندارم ولی همیشه علاقمند به خدمت اجتماعی و شیفته کار هستم. همان طور که در انجمن صنفی پیمانکاران این قول را عملی کرده و کلیه مطالبات قانونی خود را به مجامع خیریه اهدا کردم که نوعی فرهنگ سازی و تسری به هئیت مدیره و لایه هایی از این صنف گردیده  است. همان گونه که قبلاً در مجامع و محافل مختلف اعلام کرده ام در صورتی که مردم شریف به بنده اعتماد کنند تعهد اخلاقی می دهم که همه حقوقم از شورای شهر را برای پاکبانان زحمتکش شهرداری هزینه کرده و حتی یک ریال توقع و چشمداشت مالی نخواهم داشت و به همین خاطر این سخن را رسانه ای کرده تا نشان دهم اهل شعار صرف نیستم و اگر کسی شجاعت دارد و برای مردم می خواهد کار کند بسم الله…

9999

نویسنده: بندیر نیوز
نظرات بینندگان