پذیرش آگهی و تبادل خدمات با کانال های و سایت های دیگر 0917       حمایت از کالای ایرانی      
r_search r_search

گزیده سخنان آیت الله رئیسی حجت‌الاسلام رئیسی در گفت‌وگو با مردم از شبکه یک | پایگاه خبری تحلیلی بندیر نیوز

کد خبر: 8121
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۹۶ - ۱۸:۵۰

۱۱ استان ما مشکل ریزگرد و هوای آلوده دارند که در عذابند. ۱۰ سال است که خوزستان درگیر ریزگردهاست. این‌ها را نمی‌شد پیش‌بینی و پیشگیری کرد؟!اشتغال زنان و دیدن نقش آنها در تحرک و فضای اجتماعی با کرامت زن بسیار مهم است.ایجاد فضای ورزشی و مفرح برای زنان می تواند آن نقش و کرامت را […]

گزیده سخنان آیت الله رئیسی حجت‌الاسلام رئیسی در گفت‌وگو با مردم از شبکه یک

۱۱ استان ما مشکل ریزگرد و هوای آلوده دارند که در عذابند. ۱۰ سال است که خوزستان درگیر ریزگردهاست. این‌ها را نمی‌شد پیش‌بینی و پیشگیری کرد؟!اشتغال زنان و دیدن نقش آنها در تحرک و فضای اجتماعی با کرامت زن بسیار مهم است.ایجاد فضای ورزشی و مفرح برای زنان می تواند آن نقش و کرامت را بدهد.بیمه‌های حمایتی از زنان خانه‌دار بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد.زنان عشایر و روستایی خودشان تولیدکننده‌اند و تنها باید برای محصولاتشان بازار ایجاد کرد.بعضی از دولت ها می‌گویند حمایت از زنان اما چرا اتفاقی در عمل نیفتاد؟ما در حوزه زنان دیگر نیاز به قانون و مصوبه نداریم، نیاز به عمل و اجرا داریم.مساله آموزش، بهداشت، مسکن، درمان و… را باید اصلاح کرد. این به آن معنا نیست که تمام این‌ها زیر نظر دولت باشد. در رابطه با اشتغال کاملا برایمان امکان‌پذیر است که مشکلات مردم را حل کنیم.ما به برکت آستان قدس ۱۱۰ قنات را که مشکل داشت لایروبی‌اش را شروع کردیم که کارشناسان می گفتند هزار شغل ایجاد خواهد کرد. این‌ها اصلا نیازی به نگاه به بیرون نداشت.یک موسسه مالی می‌آید پول‌هایی مردم را برمی‌دارد و مایه نگرانی آنها می‌شود؛ چه جایگاهی به اینها اجازه و مجوز می‌دهد.تا تحول در نظام اداری ایجاد نشود و نظام اداری سالم نداشته باشیم منشا تحول نمی‌شود.الان فساد در کشور ما فراجناحی شده و مربوط به جناح یا دولت خاصی نیست.اینکه یک دولتی بیاید بگوید فساد برای دولت بود که برای مردم اطمینان‌بخش نیست؛ بلکه باید از مبارزاتش بگوید.جامعه دیگر کشش شنیدن پرونده فساد جدید را ندارد.اولین کار دولت توانمندسازی بخش خصوصی است. چگونگی خصوصی‌سازی مهم است.به عنوان طلبه‌ای که ۳۰ سال سابقه مدیریت دارم و ۱۰ سال در سازمان بازرسی بودم به خوبی دستگاه‌ها را می‌شناسم.مساله دولت الکترونیک که ۱۵ درصدش فقط تا کنون اجرا شده یکی از راه های مقابله با فساد است.رشوه، پارتی‌بازی و اینجور چیزها در «دولت کار و کرامت» جایگاهی ندارد.امروز کار آسیب‌های اجتماعی کار را به جایی رسانده که رهبر انقلاب شخصا وارد این حوزه شده‌اند و نزدیک به ۷ جلسه را تاکنون برگزار کرده‌اند. حضور ایشان به همه مسوولان حس می‌دهد.اگر رئیس دولت شخصا شوراها را اداره نکند و به یک وزیر واگذار شود با وقتی که رئیس جمهور بیاید بسیار فرق دارد. رییس‌جمهور که خودش وسط میدان بیاید همه وزرا به خط می‌شوند.ما در آستان قدس نه اتوبوس آوردیم نه اتوبوس بردیم. تنها تغییر رویکرد دادیم. مثلا گفتیم از امروز دیگر کسی حق ندارد حتی یک درخت از باغ‌های آستان قدس را قطع کند.مسئولان و مردو مجاوران حرم همه احساس می‌کنند که یک تغییری ایجاد شده.دولت باید خواب و شب و روز نداشته باشد.۱۲ درصد بیکاری که اعلام می‌کنند آمار متوسط است. ما ۴۰ درصد تحصیلکرده بیکار و ۳۰ درصد جوان بیکار داریم.نباید نسبت به مردم درباره جنگ و بحران‌ها اینقدر هشدار دارد، ما بیش از هر زمانی امروز در کشور امنیت داریم.اگر می‌خواهیم نگران باشیم باید نگران آسیب‌های اجتماعی و بحران مسکن و بحران بیکاری باشیم.من به یک قشر، جریان و نظام خاصی تعلق دارم و آن تعلق به نظام و حل مشکلات است. نماد دولت کار و کرامت «کارت شناسایی ملی» است که هیچ قوم و گویش و جریان سیاسی خاصی را در نظر نگرفته، بلکه به گستردگی همه کسانی است که دل در گروی ایران اسلامی دارند و دغدغه‌شان مردم و همه ایران است.

 

سید ابراهیم رئیسی در اجماع بزرگ حامیان در زنجان:

اول دولت اعلام شد که چرا بازار کالاهای چینی باشیم ولی امروز اگر ۴ ساله گذشته را با ۸ سال گذشته مقایسه کنیم می‌بینیم که متوسط سالیانه واردات از چین در ۸ سال گذشته ۵ میلیارد دلار است ولی در ۴ ساله این دولت متوسط ۱۰ مییارد دلار از چین وارد شده است.از کسانی که بزرگ‌ترین دلالی‌های میلیاردی را می‌کنند باید مالیات گرفت. اگر تسهیلات فراهم باشد جوانان خود علاقه‌مند به ازدواج هستند. اینکه جوانان در صف وام ازدواج باشند ولی عده‌ای میلیاردی وام بگیرند، عین ظلم و ناعدالتی است.اینکه بگویند اعتبار نداریم و نمی‌شود را قبول نداریم؛ ما هم می‌خواهیم هم می‌دانیم و هم می‌توانیم.در هر حوزه‌ای که مدیریت جهادی انقلابی داشتیم پیشرفت کردیم ولی در جاهایی که این مدیریت نبود گفتند نمی‌شود و نمی‌توانیم. یک مدیریت جهادی و انقلابی باید امروز توانایی‌های کشور را به پیش ببرد و تمام مشکلاتی که مردم از آن رنج می‌برند را حل کند.مردم! نگذارید کشوری که عزتش همه دنیا را مبهوت کرده دارای این همه مشکل باشد.

 

حجت الاسلام رئیسی در برنامه ی با دوربین

اگر صادرات میعانات را کنار بگذاریم، صادرات ۶ درصد کاهش داشته است. می توان مشکلات اشتغال را حل کرد. ما اعتقاد نداریم که منابع نداریم.یکی از علت‌های تعطیلی کارگاه‌ها قاچاق است. قاچاق کالا یعنی تعطیلی تولید ملی و بکیار شدن جوانان.علت بیکاری آن است که خیلی از کارگاه‌های تولیدی ما تعطیل و یا نیمه تعطیل هستند و از ۵۰ درصد ظرفیت استفاد می‌کنند.بعضا گزارش می‌شود که صادرات ما افزایش یافته درحالی که اگر صادرات میعانات را کنار بگذاریم، صادرات ۶ درصد کاهش داشته است.پیشرفت مسکن مهر از زمانی که این دولت آمده ۶ درصد در سال بوده در حالی که میتوان تا آخر سال آن را به اتمام رساند و به متقاضیان تحویل داداستفاده از فضای مجازی می‌تواند در ایجاد اشتغال از طریق برنامه نویسی و تولید محتوا موثر باشد.دولت باید سالی یک میلیون اشتغال ایجاد کند. این حرف منطبق با قانون و نیازهای کشور است.بعضا با آقایان در دولت صحبت می‌کنیم یا در اظهاراتشان می‌گویند کجاست پول و بودجه تا با آن اشتغال‌زایی کرد؟! ما می‌گوییم باید ثروت‌آفرینی کرد. ما بسیار از نیازهایمان در داخل در حال تولید است؛ چرا باید صبر کنیم.به جوان می‌گوییم ازدواج کن می‌گوید کو کار؟ می گوییم کار را جور می‌کنیم. می گوید می‌خواهید برای من کار جور کنید در حالی که پدرم درحال بیکار شدن است.ما در برنامه کاری‌مان در سال حداقل یک میلیون ایجاد شغل در برنامه‌مان هست.این حجم از نقدینگی کجا رفته؟ اگر به تولید می‌رفت اکنون مشکل تولید وجود نداشت، اگر به مسکن می‌رفت مشکل بی‌مسکنی وجود نداشت.کاملا قابل ردگیری است که وام‌های گرفته شده کجا رفتند.وام ۱۰ میلیونی ازدواج را هم دولت با آن مخالفت کرده بود و مجلسی‌ها تصویبش کردند.نظام پولی و بانکی باید بیاید و در خدمت تولید و جوانان قرار بگیرد.این برنامه‌ها کاملا اجرایی است و اصلا آرمانی نیست.

نویسنده: بندیر نیوز
نظرات بینندگان
متاسفم مطلبی برای نمایش وجود ندارد