پذیرش آگهی و تبادل خدمات با کانال های و سایت های دیگر 0917       حمایت از کالای ایرانی      
r_search r_search

لانه موش‌ها | پایگاه خبری تحلیلی بندیر نیوز

کد خبر: 8049
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۹۶ - ۲۰:۲۷

زریر حجتی/  مدیر مسئول درمانگاه بیمارستان شهید بهشتی یاسوج واقع در طبقه زیرین اورژانس به لانه موش‌ها و محلی امن برای زاد و ولد جانوران موذی تبدیل شده است. رامپ غیر استاندارد، پیاده روهای مملو از دست انداز و منتهی به ورودی و خروجی نامناسب، چاله و چوله و مهم‌تر از همه وضعیت سرویس‌های بهداشتی  […]

لانه موش‌ها

زریر حجتی/  مدیر مسئول

درمانگاه بیمارستان شهید بهشتی یاسوج واقع در طبقه زیرین اورژانس به لانه موش‌ها و محلی امن برای زاد و ولد جانوران موذی تبدیل شده است. رامپ غیر استاندارد، پیاده روهای مملو از دست انداز و منتهی به ورودی و خروجی نامناسب، چاله و چوله و مهم‌تر از همه وضعیت سرویس‌های بهداشتی  و محیطی، فضای این درمانگاه را مستعد برای لانه موش‌های بیمارستانی نموده است.

حرکت آشکار موش‌ها در مبادی ورودی و خروجی راهروها و… چون حرکت بر روی اعصاب بیماران و همراهان است که از نظر مردم آگاه نشانگر ضعف مدیریت بیمارستان شهید بهشتی است.

مردم و کارکنان بیمارستانی معتقدند در حالی که بخش عظیمی از منابع مالی ناشی از اجرای هدفمندی یارانه‌ها در حوزه بهداشت و درمان در قالب طرح سلامت اختصاص یافته است، متاسفانه سود کلان این طرح معطوف به رفاه پزشکان و بی توجهی به سایر کارکنان و حوزه‌های زیر ساختی بوده است.

پرسنل بیمارستان‌ها اعم از پرستار، بهیار، اتاق عمل، آزمایشگاه، عوامل خدماتی و… اساساً از مزایای طرح بهره مند نیستند و در نتیجه این تبعیض و بی عدالتی، انگیزه و رغبت کافی جهت انجام کار ندارند که خروجی این موضوع موجب نارضایتی مردم نیز گردیده است.

کارکنان مدعی هستند طرح «قاصدک» و «کارانه» در بیمارستان‌های یاسوج و شهید بهشتی اجرا نشده در حالیکه این طرح در استان‌های همجوار با تفاوت فاحش عملیاتی گردیده است.

طرح پرکیس پزشکان اعم از «کارانه»، حقوق، دریافت از بیمار، دریافتی بیمه بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان به اقرار پرسنل بیمارستانی رسیده ولی عوامل اجرایی بی بهره‌اند و هرگونه اعتراض و اعتصاب موجب برخورد توسط مدیر بیمارستان در قالب تقلیل حقوق و تنزل جایگاه اداری شده است. آن گونه که عوامل بیمارستانی مطرح می‌کنند پرداخت کارانه ناچیز متصدیان داخلی ماه‌ها طول می‌کشد و این عامل در کنار تبعیض آشکار مزیدی بر نارضایتی و پایین آمدن راندمان کاری گردیده است.

در سایر بیمارستان های شهر فضای بهداشتی و محیطی، ضعف امکانات سرمایشی و گرمایشی و همچنین نبود امکانات رفاهی و علی الخصوص وضعیت نوبت دهی کلنیک ها فریاد دادخواهی مردم را بلند کرده است که انتظار است ریاست دانشگاه دستور رسیدگی و بازرسی صادر نماید.

گفتنی است یکی از شعارهای محوری دولت، طرح تحول سلامت بوده که در صورت تشخیص پزشک به بستری کردن بیمار و عمل‌های بیمارستانی فقط تا سقف ۳ درصد از دارندگان دفترچه روستایی و ۶ درصد از دارندگان دفترچه‌های شهری اخذ می‌شود. مزیت بسیار خوبی است اما فساد ناشی از تبعیض و بی عدالتی این طرح موجب اختلاف طبقاتی و نارضایتی عمومی گردیده است.

111111111111111

photo ۲۰۱۷ ۰۴ ۱۵ ۱۸ ۳۵ ۴۶ copy

 

 

نویسنده: بندیر نیوز
نظرات بینندگان
متاسفم مطلبی برای نمایش وجود ندارد