پذیرش آگهی و تبادل خدمات با کانال های و سایت های دیگر 0917       حمایت از کالای ایرانی      
r_search r_search

مدیر کل بحران خبر داد: خسارت بارندگی به زیرساخت های کهگیلویه و بویراحمد | پایگاه خبری تحلیلی بندیر نیوز

کد خبر: 40926
تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۰۳ - ۱۳:۰۹

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه سامانه بارشی همه مناطق را تحت تاثیر قرار داده است گفت: این بارندگی خسارت مختلفی را به همه زیرساخت ها و ابنیه فنی، راه‌های ارتباطی روستایی و شهری این استان وارد کرد.

مدیر کل بحران خبر داد: خسارت بارندگی به زیرساخت های کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه سامانه بارشی همه مناطق را تحت تاثیر قرار داده است گفت: این بارندگی خسارت مختلفی را به همه زیرساخت ها و ابنیه فنی، راه‌های ارتباطی روستایی و شهری این استان وارد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بندیر نیوز به نقل از ایرنا، علیرضا نیکروز اظهار داشت: سامانه بارشی جدید که با شدت بسیاری همراه است باعث ایجاد خسارت در بخش های مختلفی ازجمله ابنیه فنی، راههای اصلی، فرعی، روستایی، منازل مسکونی، تجاری و حوزه کشاورزی و عشایری شده است.

وی بیان کرد: راه های ارتباطی در واقع بیشترین بخش خسارت ناشی از جاری شدن سیلاب در این استان را به خود اختصاص داده و برآورد ریالی خسارت به سایر بخش ها اعم از کانال، باغات، کشاورزی، دامداری، مسکونی و معابر نیز انجام نگرفته و در واقع به صورت هکتار و تعداد بوده است که رقم آنها را باید از دستگاه‌های ذیربط جویا شد.

نیکروز بیشترین حجم خسارت را در شهرستان بویراحمد دانست و افزود: دستگاه های اجرایی در همه حوزه ها در حال فعالیت و خدمات رسانی هستند.

وی تصریح کرد: بر اساس پیش بینی ها، بارش های شدید تا پایان امروز دوشنبه همراه با وقوع سیل گزارش شده و پیشگیری از خسارات احتمالی در گرو مشارکت و همکاری مردم و توجه به هشدارهای احتمالی است.

نیکروز از مردم و شهروندان به ویژه روستاییان و عشایر در مناطق مختلف استان خواست چنانچه در مناطق در معرض سیلاب قرار دارند از حضور در مسیل و رودخانه ها به جد اجتناب کنند.

IMG 20240325 WA0014

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: این سامانه بارشی با رگبار شدید باران و رعد و برق، وزش باد شدید، احتمال رخداد تگرگ، بارش برف در ارتفاعات، مه و کاهش دید همراه است.

نیکروز مردم و مسافران نوروزی را به خود مراقبتی توصیه کرد و افزود: عدم توقف و اسکان گردشگران و مسافران نوروزی در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و صعود نکردن به کوه توصیه می‌شود.

وی ابراز کرد: مسافران در مناطق گرمسیری استان در کنار تپه‌ها و کوه‌ها اقدام به برپایی چادر می‌کنند و به استراحت می پردازند که با توجه به در پیش بودن سامانه بارشی و هشدار هواشناسی این اقدام می‌تواند خطرآفرین باشد.

رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: منطقه دشتروم از توابع شهرستان بویراحمد با ۱۱۶میلی‌متر شاهد بیشترین بارندگی سامانه اخیر تا ساعت ۶.۳۰دقیقه بامداد امروز بوده است.

ولی بهره مند افزود: این سامانه در لوداب ۱۱۱، ستنگان ۱۰۴ ،قلعه دختر ۱۰۳ ،گنجگان ۱۰۱.۵، آبده گاه ۱۰۱، برم سبز ۹۶ ،قلعه رئیسی ۹۱، جاورده ۸۷، باشت ۸۶، یاسوج فرودگاه ۸۴.۲ ،وزگ ۸۴، گنجه ای ۸۳، لنده ۸۳، سوق ۸۲ ،علی کرمی دمچنار ۸۰، تنگ پیرزال ۷۳، چیتاب ۷۲ و دهدشت ۷۱.۶میلی‌متر بارندگی داشته است.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: میزان بارندگی این سامانه در درغک ۷۱، مارگون ۷۰ ،فیلگاه ۷۰ ،دیشموک ۶۹ ،کریک ۶۸ ،سی سخت ۶۶.۲، بوستان ۶۲.۵، امامزاده جعفر ۵۹.۹، چرام ۵۸، ماهورباشت ۵۸، امامزاده پهلوان ۵۷، سرآب ننیز ۵۷ ،تنگ رواق ۴۹.۵، دوگنبدان ۴۸.۲ ،دیل ۳۹ ،منصور خانی کاکان ۳۰ و لیکک ۲۷.۹میلی‌متر ثبت شده است.

وی ابراز کرد: از ابتدای پاییز سال ۱۴۰۲ تا روز بیست و هفتم اسفندماه پارسال ۳۷۲ میلی متر باران در کهگیلویه و بویراحمد گزارش شده که اگرچه ۲۵۰ میلی متر کمتر از مدت مشابه پارسال است.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

این استان با ۷۲۶ هزار نفر جمعیت یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.

نویسنده: بندیر نیوز
نظرات بینندگان
متاسفم مطلبی برای نمایش وجود ندارد