پذیرش آگهی و تبادل خدمات با کانال های و سایت های دیگر 0917       حمایت از کالای ایرانی      
r_search r_search

تبیینی بر شعار سال/ خرمشهرهای اقتصادی با مشارکت مردم | پایگاه خبری تحلیلی بندیر نیوز

کد خبر: 40919
تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۰۳ - ۰۵:۳۴

در مردمی سازی تولید، دولت باید بستر مناسب برای ورود آحاد مردم به چرخه اقتصاد را فراهم کند… توسعه ی بنگاه های خرد و کوچک، تعاونی ها، اشتغال های خانگی ، ارائه مکانیزم های مالی و مردم محور در بازار سرمایه از جمله ابزار های لازم برای مشارکت مردم در اقتصاد است.

تبیینی بر شعار سال/ خرمشهرهای اقتصادی با مشارکت مردم

بندیر نیوز / علی محمدی

فتح خرمشهر محصول تغییر شیوه دفاع و کنار گذاشتن اصول متعارف جنگ بود‌. زمانی که با اتکای به مردم فصل نوینی از مقاومت فعالانه را در جبهه ها به نمایش گذاشتیم. خرمشهرهای اقتصادی حاصل نمی شود مگر با خارج شدن از مسیر متعارف اقتصاد و تغییر نگاه ما نسبت به اقتصاد از طریق حرکت به سمت مشارکت مردم در اقتصاد.

مشارکت مردمی در اقتصاد نسخه ای بود که در سال‌های بعد از انقلاب در جهاد سازندگی، بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان در پیش گرفته شد و موجب آبادانی و توسعه سراسر کشور گردید. اکنون نیز این نسخه به صورت محدود در گروه های جهادی قابل مشاهده است.

تجربه و نگاه عمیق سکاندار انقلاب در خصوص عبور کشور از چالش ها به کمک مردم ، باعث شد تا از سال۱۳۸۴ سیاست های کلی اصل ۴۴ را برای عبور از چالش های اقتصادی از طریق مردمی سازی آن ابلاغ نمایند.

دولت سیزدهم شعار مردمی بودن را برگزید و شایسته است، همین دولت، مشارکت حداکثری مردم در اقتصاد را با قوت و تدبیر طرح ریزی و اجرا نماید.

در مشارکت مردم در اقتصاد دولت و مردم وظایفی دارند…

وظایف دولت:
دولت باید تلاش نماید تا رقیب فعالیت های تولیدی در کشور به شدت تضعیف شود و فعالیت های نامولد که فاقد ارزش هستند، پرهزینه گردند تا زمینه حضور مردم حاصل شود.
مشوق های لازم برای حضور مردم در فعالیت های تولیدی و کاهش ریسک آنها از طریق سازوکارهای بیمه ای، طراحی شود.

در مردمی سازی تولید، دولت باید بستر مناسب برای ورود آحاد مردم به چرخه اقتصاد را فراهم کند. حتی در اینجا قرار نیست دلال حدف شود. دلال را باید جهت دهی کرد و از توانمندی او در نظام توزیع استفاده نمود.
توسعه ی بنگاه های خرد و کوچک، تعاونی ها، اشتغال های خانگی ، ارائه مکانیزم های مالی و مردم محور در بازار سرمایه از جمله ابزار های لازم برای مشارکت مردم در اقتصاد است.

مردمی سازی تولید دلیل بر حمایت از کالای بی کیفیت نیست و تولیدکنندگان وظایفی دارند، تعهداتی دارند که یکی از مهمترین آنها کیفیت کالای تولید شده و وجود خدمات و پشتیبانی پس از فروش است و دولت باید این حقوق مردم را تضمین نماید.

وظایف مردم:

مردم باید فرهنگ اقتصادی خود را اصلاح کنند. فعالیت های نامولد و مزاحم در اقتصاد ما نه تنها قبحی ندارد بلکه به دلیل درآمدهای بالا، از منزلت بالایی هم برخوردار است. باید فرهنگ کار، تولید و کسب درآمد صحیح بر جامعه سایه افکنده و فرهنگ فعالیت نامولد تضعیف شود.
مردم وظیفه دارند از کالای ایرانی و تولید داخل حمایت کنند ولو کالای ایرانی کیفیت کمتری داشته باشد.

نویسنده: بندیر نیوز
نظرات بینندگان
متاسفم مطلبی برای نمایش وجود ندارد