پذیرش آگهی و تبادل خدمات با کانال های و سایت های دیگر 0917       حمایت از کالای ایرانی      
r_search r_search

استاندار: اولویت ستاد بحران این است که تلفات جانی نداشته باشیم | پایگاه خبری تحلیلی بندیر نیوز

کد خبر: 40913
تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۰۳ - ۰۱:۴۳

استاندار آخرین وضعیت بارشی در کهگیلویه و بویراحمد را تشریح و از پیگیری لحظه به لحظه وزیر کشور و آماده باش ستاد مدیریت بحران و اقدامات پیشگیرانه خبر داد.

استاندار: اولویت ستاد بحران این است که تلفات جانی نداشته باشیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بندیر نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، سید علی احمدزاده در نشست ستاد مدیریت بحران با اشاره به اینکه بارش باران از بامداد دیروز سه‌شنبه آغاز شده و همچنان ادامه دارد، گفت: اولویت ستاد مدیریت بحران این است که تلفات جانی در میان عشایر، مسافران نوروزی و مردم نداشته باشیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پیگیری‌های وزیر کشور در خصوص وضعیت بارش‌ها در استان افزود: دکتر وحیدی سه بار در تماس تلفنی که با ما داشتند آخرین وضعیت استان را جویا شدند و از پای کار بودن اعضای ستاد مدیریت بحران تشکر و قدردانی کردند.

وی بیان کرد: وزیر کشور بعد از اذان صبح تماسی داشتند که برای وی توضیح دادیم که بارش‌ها در استان آغاز شده است در طول روز هم دو بار تماس گرفتند و جزئیات بارش‌ها را جویا شدند و اینکه تلفات جانی داشتیم یا خیر که خوشبختانه تاکنون تلفات جانی نداشتیم.

احمدزاده بیان کرد: رئیس سازمان مدیریت بحران هم پیگیر وضعیت استان است که پای کار بودن وزیر و مسئولان کشوری امیدبخش است و ما را امیدوار می‌کند.

استاندار بیان کرد: در حال حاضر نیروهای راهداری در محورها استان مستقر هستند و در برخی محورها ریزش‌‌برداری انجام می‌دهند، نیروهای اورژانس و هلال احمر هم پای کار هستند.

استاندار با بیان اینکه در منطقه باشت یک نفر در سیل گرفتار شده بود که با کمک نیروهای امدادی و مردم نجات یافت، گفت: بارش رحمت الهی در حال نزول است و با این بارش‌ها آب شرب و کشاورزی ما تامین می‌شود، پیش‌بینی شده امشب سد کوثر سرریز شود.

وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون مترمکعب آب وارد سد چم شیر شود و در دهدشت ذخیره خوبی در سد مارون داشته باشیم.

استاندار بیان کرد: قبلا از سیلاب و کلوار بازدید داشتم و می‌دانستم که با یک بارش شدید جان مردم به خطر می‌افتد که خودرویی فرستادیم و مردم تخلیه شدند و در حال حاضر روستای کلوار زیر آب و کاملا در سیل است.

احمدزاده بیان کرد: بارش‌های شدید راه ارتباطی چندین روستا در دیشموک را قطع کرده است که نیروهای راهداری نسبت به بازگشایی این نقاط اقدام خواهند کرد، برخی محلات در مناطق مختلف استان از جمله یاسوج دچار آب گرفتگی شدند که از محل اعتبارات بحران برای رفع این نقاط اعتبارات اختصاص دادیم که کافی نیست.

وی در پایان مردم را به خودمراقبتی و پرهیز از ترددهای غیرضروری توصیه کرد و اینکه همه کمک کنند که بدون تلفات بارش‌ها را پشت سر بگذاریم.

نویسنده: بندیر نیوز
نظرات بینندگان
متاسفم مطلبی برای نمایش وجود ندارد