پذیرش آگهی و تبادل خدمات با کانال های و سایت های دیگر 0917       حمایت از کالای ایرانی      
r_search r_search

تکریم مقام شامخ ۱۸ عضو هیات علمی و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی یاسوج/تجلیل از دو پیشکسوت فرهنگی | پایگاه خبری تحلیلی بندیر نیوز

کد خبر: 41242
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۰۳ - ۲۲:۵۵

به مناسبت سالروز شهادت استاد علامه مطهری و پاسداشت مقام معلم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج طی آئینی خاص از مقام شامخ ۱۸ عضو هیات علمی و استاد تمام دانشگاه و نیز مدیر کل آموزش و پرورش و دو تن از فرهنگیان پیشکسوت تجلیل کرد.

تکریم مقام شامخ ۱۸ عضو هیات علمی و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی یاسوج/تجلیل از دو  پیشکسوت فرهنگی

به مناسبت سالروز شهادت استاد علامه مطهری پرچمدار آگاهی و معرفت و پاسداشت هفته مقام معلم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج طی آئینی خاص از مقام شامخ ۱۸ عضو هیات علمی و استاد تمام دانشگاه و نیز مدیر کل آموزش و پرورش و دو تن از فرهنگیان پیشکسوت تجلیل کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بندیر نیوز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی در این آئین فرهنگی با ارج گذاری مقام علم و اندیشه که با حضور نماینده محترم دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، معاونت آموزشی و همچنین جمعی از مدیران فرهنگی و دست اندرکاران مرتبط برگزار شد، ضمن تکریم مقام شامخ استاد و معلم گفت: تجلیل از استاد و معلم در واقع تجلیل از علم و دانش و پژوهش است که مبنای رشد و توسعه در جامعه می شود.

دکتر سعید جاودان سیرت افزود: آنچه که امروزه مایه افتخار ما در عرصه های علمی، فرهنگی و مدیریتی استان کهگیلویه و بویراحمد است حاصل زحمات صادقانه، دلسوزانه و دغدغه معلمین و اساتید بزرگی بوده که برای توسعه جامعه و به رغم همه مصائب و کمبودها خود را وقف خدمت به این خطه نخبه پرور نمودند.

جاودان سیرت به ارزش و اهمیت علم و علم آموزی اشاره کرد و گفت: علم تضمین کننده سعادت انسانها و مهمترین سرمایه بشر هست.

وی معلمی را جلوه ای از قدرت لایزال الهی دانست و با ارزش گذاری علم در آیینه آیه شریفه “اقرا باسم ربک الذی خلق” ابراز داشتند:
بر اساس آیات قرآن کریم، نخستین معلم انسانها خداوند بزرگ است و دومین معلم هستی، پیامبران الهی و در راس آن پیامبر اکرم “ص” بوده که رسالت جهانی خود را در حدیث شریف ” انما بعثت معلما” تبیین فرموده اند و این مسئولیت سترگ و موهبت الهی مبین نقش تاثیر گذار اساتید و معلمین گرامی در انتقال دانش و تجربه هست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، تولید علم و دانش، پژوهش و تحقیق و ارتقاء سطح آموزش در دانشگاهها را مرهون تلاش بی وقفه و خستگی ناپذیر اساتیدی دانست که زمانی در کسوت دانش آموزی در دامن پیشکسوتان آموزگار همانند زنده یاد میرزا ابوالحسن حسینی، نویسنده بنام کاووس تابان سیرت و فرهنگی فرهیخته حاجیه خانم بی بی اقدس موسوی آموزش های لازم را فرا گرفته اند.

جاودان سیرت با تاکید به نقش تربیتی معلمان افزود: در جامعه انسانی، بنیادی ترین و مهم ترین کار، تعلیم و تربیت است که خداوند این نعمت بزرگ را به پیامبران و اولیای پاک خویش ارزانی کرد و معلمین عزیز ما چنین نقشی را در انسان سازی ایفاء می کنند و امروزه بیش از پیش احساس نیاز به چنین گنجینه های اهل معرفت و آگاهی بخش می‌رود که سرمایه های بی بدیل استان کهگیلویه و بویراحمد بوده و هستند.

وی با بیان مقام شامخ استاد و معلم تصریح کرد: بر خود فرض دانستیم که امروز در آیین نکوداشت یاد و نام خاطره فیلسوف و اندیشمند بزرگ انقلاب، در کنار تکریم اساتید برجسته دانشگاه از پیشکسوتان و بنیان گذاران عرصه فرهنگ و معرفت این دیار که در دوران محرومیت و مظلومیت ستاره های درخشان علم و علم آموزی بودند تجلیل کنیم و این حداقل وظیفه ما در عرصه فرهنگ و فرهنگ سازی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در خلال تبیین اهمیت و جایگاه علم و آموزش و تربیت و تجلیل از اساتید تمام دانشگاه علوم پزشکی با گریز به خاطرات نیم قرن پیش در مدارس عشایری و تلمذ در کلاس درس آقای کاووس تابان سیرت به صفای خاص آن مقطع تعلیم و تربیت و یاد و خاطره فضیلت های بزرگان فقید این حوزه پرداخت و خاطر نشان کرد: خوشه چینی از علم و ادب این معلم فرهیخته و دیگر معلمین پرآوازه آن روز چون زنده یاد ابوالحسن حسینی و همسر محترمه حاجیه خانم بی بی اقدس موسوی همیشه و برای همه پیشکسوتان و شاگردان خاطره ساز و دلنواز است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بندیر نیوز، این دومین آیین تکریم و پاسداشت مقام استاد و معلم در هفته بزرگداشت مقام استاد و معلم است که توسط دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار گردیده است.

نویسنده: بندیر نیوز
نظرات بینندگان