پذیرش آگهی و تبادل خدمات با کانال های و سایت های دیگر 0917       حمایت از کالای ایرانی      
r_search r_search

تعهدات اشتغال زایی کهگیلویه و بویراحمد در ۱۴۰۲ محقق شد | پایگاه خبری تحلیلی بندیر نیوز

کد خبر: 41263
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۰۳ - ۱۳:۴۱

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه وبویراحمد از تحقق میزان تعهد اشتغال استان در سال گذشته خبر داد.

تعهدات اشتغال زایی کهگیلویه و بویراحمد در ۱۴۰۲ محقق شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه وبویراحمد از تحقق میزان تعهد اشتغال استان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بندیر نیوز، سید احسان عسکری در نشست شورای اشتغال استان گفت: تعهد استان پارسال ۱۰ هزار و ۱۸۰ فرصت شغلی بوده که علاوه بر تحقق آن برای یک هزار نفر دیگر شغل ایجاد شد.

معاون اقتصادی استانداری افزود: بانک های کشاورزی و بانک سپه استان را در اجرای این تعهد یاری کردند و انتظار می رود سایر بانک ها مشارکت بیشتری برای ایجاد اشتغال امسال در استان داشته باشند.
وی با اشاره به اجرای طرح بنیاد حیات کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: این طرح یک زنجیره ارزش است و کمیته امداد استان را در اجرای این طرح در سطح استان برای افزایش بهره وری یاری خواهیم کرد.

عسکری در ادامه با اشاره به اینکه اجرای چنین طرح هایی با مشارکت مردم منجر به ایجاد اشتغال می شود، گفت: دولت نیازمند عملیاتی کردن اندیشه حضور مردم است و ایده هایی نو برای مشارکت مردم و تحقق شعار سال ارائه شود.
معاون اقتصادی در بخش دیگری از سخنان خود به حضور موفق و نتیجه بخش استان در نمایشگاه تهران اکسپو اشاره و عنوان کرد به لحاظ کیفیت کارها، مدیریت نمایشگاه و ارتباط با تجار خارجی در میان سه استان برتر کشور قرار گرفتیم.

وی با اشاره به اینکه چهار زنجیره ارزش راهبردی برای استان تعریف کردیم، گفت: آبزی پروری یکی از این زنجیره های تولید است که شش کارخانه خوراک دام با ظرفیت تولید ۱۱۰ هزار تن در حال احداث است و تا پایان دولت سیزدهم به بهره برداری می رسند.
عسکری با اشاره به اینکه در این نمایشگاه با هیات تجار عمانی وارد مذاکره شدیم گفت یکی از موضوعاتی که در این نمایشگاه با هیات عمانی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت آبزی پروری بود و عمانی ها هفته آینده در همین خصوص به استان سفر می کنند.

وی پتروشیمی را از دیگر زنجیره های حوزه اقتصادی دانست و عنوان کرد: در این حوزه کارهای بسیار مهمی در حال انجام است.
معاون استاندار حوزه گردشگری را دیگر زنجیره ارزش در استان عنوان کرد و گفت: بالغ بر ۴۵ پروژه گردشگری شامل احداث هتل و بوم گردی در حال انجام است که پبش بینی می کنیم تا پایان دولت سیزدهم بیش از ۲۰ مورد از این طرح ها به بهره برداری برسند.
عسکری حوزه گیاهان دارویی را از دیگر زنجیره های ارزش دانست و گفت: استان در حوزه گیاهان دارویی شرایط استثنایی دارد و برنامه های اقتصادی خوبی طراحی شده است.

نویسنده: بندیر نیوز
نظرات بینندگان