پذیرش آگهی و تبادل خدمات با کانال های و سایت های دیگر 0917       حمایت از کالای ایرانی      
r_search r_search

شورای پنجم زیر ذره بین! | پایگاه خبری تحلیلی بندیر نیوز

کد خبر: 8320
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۹۶ - ۱۰:۴۵

حسین رضا‌طلب: ضمن احترام به خوانندگان گرامی وهمشهریان عزیز و همچنین تکریم و احترام فعالین اجتماعی و مسئولین خدوم و صادقی که یا خود‌خواسته گم‌نام و در سایه خدمت می‌کنند و یا قدرت‌طلبی و منفعت‌طلبی برخی مسئولین در رأس قدرت و افراد متصل به آنان‌، این عزیزان را منزوی و مظلوم واقع نموده است‌. اغلب […]

حسین رضا‌طلب:

ضمن احترام به خوانندگان گرامی وهمشهریان عزیز و همچنین تکریم و احترام فعالین اجتماعی و مسئولین خدوم و صادقی که یا خود‌خواسته گم‌نام و در سایه خدمت می‌کنند و یا قدرت‌طلبی و منفعت‌طلبی برخی مسئولین در رأس قدرت و افراد متصل به آنان‌، این عزیزان را منزوی و مظلوم واقع نموده است‌.

اغلب ما کم و بیش ممکن است این جمله یا نظر را گفته یا شنیده باشیم که‌: سیاست کثیف است‌، سیاست پدر و مادر ندارد‌، سیاست برادر نمی‌شناسد و‌…

هر‌چند مردم متعهد و صبور ما‌، تا بدرفتاری‌، بد‌عهدی و زد و بندهای سیاسی‌-‌ جناحی و اقتصادی را مستندا‌” نبینند یا نشنوند‌، بی جهت یا بدون مناسبت‌، این تعابیر را به کار نمی‌برند و گلایه و درد‌دلی نمی کنند ! چرا‌که به‌خاطر اعتمادی که به منتخبین خود کرده و از طریق انتخابات این فرصت و مسئولیت را به آنان واگذار کرده‌اند‌، مُحِقند ناراضی و معترض شوند !

باید گفت ” اصل و فلسفه سیاست ” نه تنها کثیف نیست بلکه بر‌خلاف تعابیر به‌کار برده شده ” می‌تواند مقدس نیز باشد ”

چرا‌که‌: سیاست می‌تواند تربیت دشمن خود و جذب مخالف باشد؛ نه دوست‌زدایی و دشمن‌افزایی !

سیاست یعنی مقدم‌داشتن حقوق مردمی که به تو اعتماد کرده‌اند بر حقوق خود و نزدیکان خود، نه ترجیح و تقدم منافع خود و نزدیکان‌، و حامیان و وام‌داران انتخاباتی !

سیاست یعنی گاهی باید از خود بگذری تا ماندگار و ثبت شوی، نه به هر روش و قیمتی خود‌را ثبت کنی !

سیاست و سیاست‌مدار کسی است که خود‌را صادقانه و شجاعانه آن‌طور که هست در معرض انتخاب مردم قرار دهد نه متوسل به قدرت های حاکم و مسائل مادی شده و عزّت مردمش را مخدوش کند !

سیاست یعنی‌…

<< پس سیاست‌مدار، مجری و ناظر است که به میزان تعهد و پایبندی خود به مردم و چهار‌چوب‌های قانون و شرع‌، سیاست را کثیف یا مقدس جلوه می‌دهند >> !!

》این نقد و نظر تجربی و میدانی‌ !، از منظر مردم‌، اصول‌گرا و اصلاح‌طلب‌، مستقل و اعتدالی و‌… نمی‌شناسد‌ ! و مردم معتقدند: کسانی که بعضا‌” و احتمالا‌” با حمایت برخی مسئولین و وکلای مردم و مدیران اجرایی، یا خدای ناکرده با پول و وعده‌های مختلف به رأی دهندگان، اکثریت آراء را جذب می کنند، قاعدتا‌” و چه‌بسا در این مسیر وارد یا ناچار به رانت و زد و بند‌های سیاسی و اقتصادی هم می شوند… پس می‌طلبد و شرط عقل و انتخاب است که زیر ذره‌بین نظارت و توجه مردم باشند…

چو مشرف دست از امانت بِداشت بباید بر او ناظری بَرگماشت

نویسنده: بندیر نیوز
نظرات بینندگان