پذیرش آگهی و تبادل خدمات با کانال های و سایت های دیگر 0917       حمایت از کالای ایرانی      
r_search r_search

طرح تحول سلامت به نام مردم به کام پزشکان | پایگاه خبری تحلیلی بندیر نیوز

کد خبر: 8174
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۹۶ - ۱۳:۳۵

به گزارس بندیر نیوز، مردم و کارکنان بیمارستانی معتقدند در حالی که بخش عظیمی از منابع مالی ناشی از اجرای هدفمندی یارانه‌ها در حوزه بهداشت و درمان در قالب طرح تحول سلامت اختصاص یافته است، متاسفانه سود کلان این طرح معطوف به رفاه پزشکان و بی توجهی به سایر کارکنان و حوزه‌های زیر ساختی بوده […]

طرح تحول سلامت به نام مردم به کام پزشکان

به گزارس بندیر نیوز، مردم و کارکنان بیمارستانی معتقدند در حالی که بخش عظیمی از منابع مالی ناشی از اجرای هدفمندی یارانه‌ها در حوزه بهداشت و درمان در قالب طرح تحول سلامت اختصاص یافته است، متاسفانه سود کلان این طرح معطوف به رفاه پزشکان و بی توجهی به سایر کارکنان و حوزه‌های زیر ساختی بوده است.

پرسنل بیمارستان‌ها اعم از پرستار، بهیار، اتاق عمل، آزمایشگاه، عوامل خدماتی و… اساساً از مزایای طرح بهره مند نیستند و در نتیجه این تبعیض و بی عدالتی، انگیزه و رغبت کافی جهت انجام کار ندارند که خروجی این موضوع موجب نارضایتی مردم نیز گردیده است.

کارکنان مدعی هستند طرح «قاصدک» و «کارانه» در بیمارستان‌های یاسوج و شهید بهشتی اجرا نشده در حالیکه این طرح در استان‌های همجوار با تفاوت فاحش عملیاتی گردیده است.

طرح پرکیس پزشکان اعم از «کارانه»، حقوق، دریافت از بیمار، دریافتی بیمه بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان به اقرار پرسنل بیمارستانی رسیده ولی عوامل اجرایی بی بهره‌اند و هرگونه اعتراض و اعتصاب موجب برخورد توسط مدیر بیمارستان در قالب تقلیل حقوق و تنزل جایگاه اداری شده است. آن گونه که عوامل بیمارستانی مطرح می‌کنند پرداخت کارانه ناچیز متصدیان داخلی ماه‌ها طول می‌کشد و این عامل در کنار تبعیض آشکار مزیدی بر نارضایتی و پایین آمدن راندمان کاری گردیده است.

گفتنی است یکی از شعارهای محوری دولت، طرح تحول سلامت بوده که در صورت تشخیص پزشک به بستری کردن بیمار و عمل‌های بیمارستانی فقط تا سقف ۳ درصد از دارندگان دفترچه روستایی و ۶ درصد از دارندگان دفترچه‌های شهری اخذ می‌شود. مزیت بسیار خوبی است اما فساد ناشی از تبعیض و بی عدالتی این طرح موجب اختلاف طبقاتی و نارضایتی عمومی گردیده است.

IMG 1556

 

photo 2016 05 04 11 13 59

 

نویسنده: بندیر نیوز
نظرات بینندگان