پذیرش آگهی و تبادل خدمات با کانال های و سایت های دیگر 0917       حمایت از کالای ایرانی      
r_search r_search

رتبه های تاسف بار و رسالت مسئولان | پایگاه خبری تحلیلی بندیر نیوز

کد خبر: 8003
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۹۶ - ۲۰:۱۸

رامین پاسیار/امروزه می توان مدعی شد فضای مجازی و اینترنت در سطحی گسترده با فضای واقعی رقابت دارد؛ با این تفاوت که این دنیای مبهم و به ظاهر جذاب روز به روز گسترده تر می شود.همین گستردگی باعث شده است که تاثیرات آنها در دنیای واقعی به شدت نفوذ کند و زندگی واقعی را در […]

رتبه های تاسف بار و رسالت مسئولان

رامین پاسیار/امروزه می توان مدعی شد فضای مجازی و اینترنت در سطحی گسترده با فضای واقعی رقابت دارد؛ با این تفاوت که این دنیای مبهم و به ظاهر جذاب روز به روز گسترده تر می شود.همین گستردگی باعث شده است که تاثیرات آنها در دنیای واقعی به شدت نفوذ کند و زندگی واقعی را در خود غوطه ور کند.

این فضا در کنار مزایای خوب و کاربردی چالش های متعددی برای بشریت به وجود آورده است که یکی از مهمترین چالش هایی که در پی توسعه جوامع ایجاد می شود تضاد های فرهنگی جامعه مدنظر با ابزار و دستاورد های توسعه است. در این میان بدیهی است با سرعت گرفتن رشد توسعه این تضادها به شکل برجسته نمایان می شود و آسیب بیشتری را متوجه جامعه می کند.گوگل غول بزرگ اینترنتی که تمامی حوزه ی سایبری فعالیت دارد خدماتی بسیار ارزنده و کاربردی به کاربران اینترنت ارائه می دهد.یکی از خدمات این شرکت «گوگل ترند» می باشد.

ترند در لغت به معنی روند و در معنای فنی آمار جستجور کلمات می باشد.با بررسی ترند در جهان آمار جستجو کلمات مستهجن در کشورهای که دارای محدودیت های چون فقر و فرهنگ و نژاد پرستی و … هستند به شدت رو به افزایش می باشد.قابل ذکر است که کشور های آسیایی و آفریقایی رتبه های نخست جستجو کلمات مستهجن را به خود اختصاص داد اند و کشور امریکا رتبه ۴۴ می باشد.

با نهایت تاسف استان کهگیلویه و بویراحمد رتبه اول ایران در جستجو کلمات مستهجن را دارد که  این فاجعه ی عظیم رکورد شکنی های همچون مشارکت ۱۵۰ درصد در انتخابات و سایر آسیب های اجتماعی می باشد. و این رکورد شکنی های قبیح نیازمند مدیریت صحیح و رفع محرومیت و محدودیت ها می باشد تا این رکوردهای ناپسند از استان اصیل کهگیلویه و بویراحمد دور شود.امید است که برنامه ریزان فرهنگی برای بهبود واصلاح ناهنجاری های جامعه از مواردی همچون گوگل ترند استفاده نماییند تا اطلاعات کاملی درهر زمینه ای بدست آورده و در جهت بهتر شکل گیری جامعه استفاده کنند

نویسنده: بندیر نیوز
نظرات بینندگان