پذیرش آگهی و تبادل خدمات با کانال های و سایت های دیگر 0917       حمایت از کالای ایرانی      
r_search r_search

سیستم عامل جدید Sailfish، سلاح جنگ سرد روسیه | پایگاه خبری تحلیلی بندیر نیوز

کد خبر: 7380
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۹۵ - ۱۲:۴۵

به گزارش بندیر نیوز، شرکت نرم افزاری فنلاندی جولا اعلام کرده است که سیستم عامل تلفن های هوشمندش با نام Sailfish برای استفاده توسط دولت روسیه پذیرفته شده است. به گزارش کلیک، این بدان معنی است که این پلتفرم اکنون می تواند رسما توسط مشاغل دولتی استفاده شود. این شرکت همچنین افشا کرد که با […]

به گزارش بندیر نیوز،

شرکت نرم افزاری فنلاندی جولا اعلام کرده است که سیستم عامل تلفن های هوشمندش با نام Sailfish برای استفاده توسط دولت روسیه پذیرفته شده است.

به گزارش کلیک، این بدان معنی است که این پلتفرم اکنون می تواند رسما توسط مشاغل دولتی استفاده شود. این شرکت همچنین افشا کرد که با رهبران آفریقای جنوبی و چین نیز مذاکراتی داشته است.

این حرکت قدم بعدی در جنگ سرد خواهد بود که در دنیای فناوری آغاز شده است. روسیه همانند رژیم های دیگری مثل چین حس می کند که غرب نفوذ زیادی در حوزه دیجیتال دارد. چند سال پیش هر دو کشور شروع به ساخت جایگزین وطنی برای ویندوز، اندروید و iOS کردند. به این نحو رهبران می توانند صنایع محلی را توسعه داده و سلطه فرهنگی غرب را کاهش دهند و در عین حال ریسک جاسوسی سیا و آژانس امنیت ملی را کم کنند.

مایکروسافت، اپل و گوگل نیز هدف خشم های سیاسی در خارج از آمریکا هستند. گذشته از این جاسوسان روسی بارها در سیستم‌های ویندوز آمریکایی ها نفوذ کرده و موفق به سرعت اسرار مختلف دولتی شده اند. به همین صورت اگر “دشمن” از فناوری استفاده می کند که شما قادر به نفوذ در آن هستید، قطعا خودتان مایل نخواهید بود که از همان پلتفرم استفاده کنید. به همین دلیل هردو کشور روسیه و چین اساسا خرید کامپیوترهای ویندوز و دستگاه های اندروید و iOS را ممنوع کرده اند.

زمینه این معامله نیز به گذشته بر می‌گردد و Sailfish توسط یک شرکت محلی به نام Open Mobile Platform(OMP) مجوز گرفته است. OMP در حال ایجاد یک جامعه از توسعه دهندگان در روسیه است که می توانند نرم افزارهای امن تری تولید کنند. در مصاحبه ای، موسس جولا، سامی پیانماکی اظهار داشت که سیستم عامل Sailfish در اوایل سال  ۲۰۱۷ به بازار خواهد آمد.

انتهای پیام/ح

نویسنده: بندیر نیوز
نظرات بینندگان