پذیرش آگهی و تبادل خدمات با کانال های و سایت های دیگر 0917       حمایت از کالای ایرانی      
r_search r_search

پرواز موفق بزرگترین هواپیمای پهن پیکر دو موتوره | پایگاه خبری تحلیلی بندیر نیوز

کد خبر: 7378
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۹۵ - ۱۲:۴۴

به گزارش بندیر نیوز، شرکت ایرباس طی هفته جاری جدیدترین هواپیمای مسافربری خود را با موفقیت به پرواز درآورد. این هواپیما که A350-1000 نام دارد، بزرگترین هواپیمای دو موتوره ای است که این شرکت تاکنون تولید کرده است. در ادامه با تک شات همراه باشید. این هواپیما از پایگاه هوایی ایرباس در شهر تولوز در […]

به گزارش بندیر نیوز، شرکت ایرباس طی هفته جاری جدیدترین هواپیمای مسافربری خود را با موفقیت به پرواز درآورد. این هواپیما که A350-1000 نام دارد، بزرگترین هواپیمای دو موتوره ای است که این شرکت تاکنون تولید کرده است. در ادامه با تک شات همراه باشید.

این هواپیما از پایگاه هوایی ایرباس در شهر تولوز در جنوب فرانسه به پرواز درآمد و پس از چند ساعت بر فراز جنوب فرانسه، به این پایگاه بازگشت.

ایرباس A350-1000 ظرفیت ۳۶۶ تا ۴۴۰ مسافر را دارد. بُرد ۱۲۸۰۰ کیلومتری اش، امکان پرواز بدون وقفه بین قاره ای را فراهم می کند.

موتورهای این هواپیما توسط شرکت رولز رویس تولید شده است. قرار است پس از یک سال آزمایش، خطوط هوایی قطر نخستین فروند از این هواپیما را سال آینده دریافت کند. پروژه ایرباس A350 از سال ۲۰۰۶ آغاز شده است.

این هواپیماها به جای استفاده از آلومینیوم که تا پیش از این مرسوم بوده، از ترکیب های فیبر کربن با وزن کمتر ساخته شده که به این ترتیب، بهره وری سوخت در آن افزایش یافته و آسیب کمتری به محیط زیست وارد می کند.

حوزه هواپیماهای پهن پیکر دو موتوره طی دهه های اخیر همواره شاهد حکمفرمایی بوئینگ بوده است. رقابت بین ایرباس و بوئینگ طی سال های اخیر بیشتر شده و هر یک تلاش می کنند با تولید هواپیماهای با بهره وری بیشتر، دیگری را مغلوب سازند.

ایرباس A350-1000 با هدف رقابت با بوئینگ ۷۷۷ ساخته شده و به گفته ایرباس، مصرف سوخت آن ۲۵ درصد کمتر است و ۳۰ تن وزن کمتری دارد.

 

انتهای پیام/ح

نویسنده: بندیر نیوز
نظرات بینندگان