پذیرش آگهی و تبادل خدمات با کانال های و سایت های دیگر 0917       حمایت از کالای ایرانی      
r_search r_search

ایران ۵۰ برابر کمتر از اسرائیل هزینه کرد/ ۲۷۰ میلیون دلار هم سود کرد! | پایگاه خبری تحلیلی بندیر نیوز

کد خبر: 41068
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۰۳ - ۲۲:۴۳

پاسخ شبانه ایران ۲۷ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار هزینه داشته، رژیم جعلی یک‌میلیارد و ۳۵۰ میلیون دلار هزینه رهگیری کرده و ائتلاف غربی هم برای حمایت از رژیم ۲ میلیارد دلار هزینه کرده.

ایران ۵۰ برابر کمتر از اسرائیل هزینه کرد/ ۲۷۰ میلیون دلار هم سود کرد!

بندیر نیوز/ تخمین هزینه‌های عملیات انتقامی ایران نتایج جالبی داشته. ایران تعداد تسلیحات پرتاب‌شده را در ابهام گذاشته و از این رو آماری به نقل از تهران وجود ندارد. اما اگر آمار فرضی و غیرقابل استناد ارتش رژیم یعنی حدود ۳۰۰ پرتابه شامل ۱۷۰ پهپاد، بیش از ۳۰ کروز و بیش از ۱۲۰ بالستیک مبنا قرار گیرد، نتایج جالبی بدست می‌آید:

پاسخ شبانه ایران ۲۷ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار هزینه داشته، رژیم جعلی یک‌میلیارد و ۳۵۰ میلیون دلار هزینه رهگیری کرده و ائتلاف غربی هم برای حمایت از رژیم ۲ میلیارد دلار هزینه کرده. به این ترتیب که:

قیمت ۱۷۰ پهپاد: ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار [هر کدام براساس تخمین غرب قیمتی معادل ۲۰ هزار دلار دارند]قیمت ۱۲۰ بالستیک: ۱۹ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار [هر کدام تخمینی باید تا ۱۶۰ هزار دلار باشد.]

قیمت ۳۰ کروز: ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار [اگر قیمت هر کروز را مشابه بالستیک‌های تاکتیکی ۱۶۰ هزار دلار محاسبه کنیم]

جمع پاسخ شبانه ایران: ۲۷ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار

قیمت سفارش ساخت کشتی‌های جدید کانتینربری که ایران توقیف کرد: ۲۵۰ میلیون دلار [با توجه به جوان بودن کشتی توقیف شده باید قیمت آن را در حدود ۲۰۰ میلیون دلار تخمین زد]

قیمت محموله کشتی توقیفی: ۷۰ میلیون دلار

رهگیری تسلیحات ایرانی: یک‌میلیارد و ۳۵۰ میلیون دلار [به نقل آمارهای روزنامه یدیعوت آحارونوت]

مجموع هزینه ائتلاف غربی برای دفاع از رژیم: ۲ میلیارد دلار

هزینه‌های آسیب به زیرساخت‌ها و تجهیزات موجود در دو پایگاه فلسطین اشغالی را هم صرف نظر کردیم.

اعلام میزان خسارت اسرائیلی‌ها پس از حمله پهپادی سپاه/ تل‌آویو چند میلیارد دلار خسارت داد؟

روزنامه یدیعوت آحارانوت به نقل از یکی از فرماندهان سابق ارتش اسرائیل نوشت: اسرائیل حدود ۵ میلیارد شیکل (حدود ۱.۳۵ میلیارد دلار) مهمات را طی یک شب برای مقابله با حمله گسترده ایران که با استفاده از صدها موشک و پهپاد انجام گرفت، هزینه کرد.

رام امیناخ، مشاور اقتصادی سابق رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل گفت که حمله دیشب بین ۴ تا ۵ میلیارد شِکِل (بین ۱.۰۸ تا ۱.۳۵ میلیارد دلار) هزینه داشته است و توضیح داد که این هزینه فقط شامل رهگیری پهپادها و موشک ها بدون احتساب خسارت های میدانی است که قبلا ارتش اعلام کرده بود جزئی است.

امیناخ توضیح داد که هر موشک سامانه آرو که موشک‌های بالستیک را هدف قرار می‌دهد، حدود ۳.۵ میلیون دلار قیمت دارد، همچنین اسرائیل برای هر موشک سامانه فلاخن داوود که مخصوص رهگیری کروز می باشد حدود یک میلیون دلار می‌پردازد و این علاوه بر هزینه به کار بردن جنگنده ها برای مقابله با پهپادها است. از سوی دیگر، امیناخ معتقد است که ایران تنها حدود ۱۰ درصد هزینه های تحمیل شده به اسرائیل را خرج کرده است.

نویسنده: بندیر نیوز
نظرات بینندگان
متاسفم مطلبی برای نمایش وجود ندارد