پذیرش آگهی و تبادل خدمات با کانال های و سایت های دیگر 0917       حمایت از کالای ایرانی      
r_search r_search

تنبیه برای صلح و امنیت جهانی! | پایگاه خبری تحلیلی بندیر نیوز

کد خبر: 41053
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۰۳ - ۲۳:۳۱

آن‌گونه که از قرائن و شواهد برمی‌آید همه تمهیدات و مقدمات کار برای تنبیه رژیم صهیونیستی و اقدامی پشیمان کننده آماده شده، فقط باید منتظر ساعت صفر بود

تنبیه برای صلح و امنیت جهانی!

یندیر نیوز/آن‌گونه که از قرائن و شواهد برمی‌آید همه تمهیدات و مقدمات کار برای تنبیه رژیم صهیونیستی و اقدامی پشیمان کننده آماده شده، فقط باید منتظر ساعت صفر بود. ظرف چند روز گذشته تاکنون تماس‌های فشرده‌ای بین ایران و برخی دولت‌های غربی و نیز کشورهای همسایه در جریان است؛ مرکز ثقل پیام‌هایی که از طریق واسطه‌ها و یا به صورت مستقیم به ایران رسیده حاکی از آن است که جمهوری اسلامی ایران خویشتن‌داری کرده و مقابله به مثل نکند.

همه کارشناسان سیاسی و امنیتی حمله به یک مکان دیپلماتیک را نشانه ابتکار عمل و شجاعت نمی‌دانند، بلکه چنین اقدامی را علامت استیصال و رسیدن در نقطه بن‌بست در نظر می‌گیرند. با این حال جمهوری اسلامی از کنار این اتفاق نخواهد گذشت و درسی فراموش نشدنی به رژیم جعلی صهیونیستی خواهد داد. ایران بر این تصمیم مصمم است و ارسال پیام‌ها و درخواست‌ها موجب نخواهد شد که از تصمیم خود مبنی بر تنبیه رژیم جعلی صرف‌نظر کند.

حمله به یک مکان‌ دیپلماتیک از طریق اصابت چند موشک و از بین بردن آن ساختمان و به شهادت رساندن مستشاران نظامی یک اقدام کم‌سابقه و بسیار خطرناک در تاریخ روابط بین‌الملل به حساب می‌آید. از این منظر هیچ دولت و مقام سیاسی نباید انتظار داشته باشد که جمهوری اسلامی ایران دست بر روی دست بگذارد و اقدامی نکند.

تنبیه رژیم جعلی صهیونیستی فقط تنبیه رژیمی نیست که به کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق حمله کرده، بلکه خدمتی بزرگ به صلح و امنیت جهانی و نیز مصون ماندن مکان‌های سیاسی در شرایط جنگی و نظامی از دست رژیم‌های تبهکار است.

بازی آمریکا در این میانه اما بازی ریاکارانه محسوب می‌شود؛ مقامات آمریکا از یک‌سو اعلام می‌کنند که در جریان حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری نبوده و اصولا از حیث عملیاتی نقشی در این اقدام نداشته‌اند؛ از سوی دیگر اظهار داشته‌اند که در صورت اقدام ایران علیه اسرائیل در کنار این رژیم خواهند ایستاد. در این باره سخنگوی شورای امنیت ملی ایالات متحده مدعی شد، همانطور که رئیس جمهور گفت تعهد ما به امنیت اسرائیل یک تعهد مستحکم است و شامل تهدیدات ایران نیز می شود.

جمهوری اسلامی ایران در صورت مداخله آمریکا در زمینه تنبیه رژیم جعلی، تمهیدات احتمالی لازم را فراهم و اقدامات لازم را ترتیب خواهد داد. این موضع جمهوری اسلامی ایران صراحتا به دولت آمریکا منتقل شده است.‌ در این باره آکسیوس به نقل از مقامات آمریکایی نوشت که تهران از طریق کشورهای عربی به واشنگتن اطلاع داد که اگر به اسرائیل کمک کند به نیروهایش در منطقه حمله خواهد کرد.

عزیز غضنفری

نویسنده: بندیر نیوز
نظرات بینندگان