پذیرش آگهی و تبادل خدمات با کانال های و سایت های دیگر 0917       حمایت از کالای ایرانی      
r_search r_search

یاسوج در محاصره زباله‌ها | پایگاه خبری تحلیلی بندیر نیوز

کد خبر: 4078
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۹۵ - ۱۳:۵۰

وجود زباله و نخاله‌های ساختمانی در دامنه‌های طبیعت چهره نازیبایی به طبیعت یاسوج داده است. به گزارش بویر نیوز و به نقل از فارس، استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن یک میلیون هکتار جنگل و مرتع، ۲۰ درصد جنگل‌های حوزه زاگرس و ۸ درصد جنگ‌های کشور را به خود اختصاص می‌دهد. بخش عمده‌ای از طبیعت […]

یاسوج در محاصره زباله‌ها

وجود زباله و نخاله‌های ساختمانی در دامنه‌های طبیعت چهره نازیبایی به طبیعت یاسوج داده است.

به گزارش بویر نیوز و به نقل از فارس، استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن یک میلیون هکتار جنگل و مرتع، ۲۰ درصد جنگل‌های حوزه زاگرس و ۸ درصد جنگ‌های کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

بخش عمده‌ای از طبیعت و جنگل‌های این استان در مرکز آن یعنی شهر یاسوج قرار دارد و همین طبیعت زیبا و وجود کوه‌ها با درختان سرسبز در کنار سایر ویژگی‌ها زیبایی این شهر را دو چندان کرده است.

اما تنها تعریف و تمجید از طبیعت و آب و هوای این شهر کافی نیست بلکه نگهداری صحیح از طبیعت و امکان خدادادی این شهر و استان مقوله مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد، مقوله و مسأله مهمی که با کمی دقت و توجه می‌توان به فراموش شدن آن پی برد.

 

13950614001146 PhotoL

 

گویا اطراف شهر یاسوج و دامنه‌های این شهر که به پایتخت طبیعت هم شهرت گرفته  حال و روز چندان مساعدی ندارد و اگر توجهی صورت نگیرد باید شاهد مرگ طبیعت در پایتخت طبیعت ایران باشیم.

اطراف شهر به علت بی‌توجهی مردم و مسؤولان به زباله‌دان شهری تبدیل شده و باید گفت پایتخت طبیعت ایران در محاصره زباله‌ها و نخاله‌های ساختمانی قرار گرفته و عده‌ای هم به سادگی از کنار این بحران بزرگ عبور می‌کنند تا چهره زشت طبیعت یاسوج همچنان به قوت خود باقی بماند.

 

13950614001144 PhotoL

 

در برخی از این مکان‌ها در دامنه طبیعت زباله‌های رها شده را آتش زد‌ه‌اند و موجب شده درختان دچار آتش‌سوزی شوند که باید برای جلوگیری از این معضل اساسی فکری و چاره‌اندیشی شود.

حتی در برخی مکان‌های گردشگری و جاده‌ها این زباله‌ها و نخاله‌ها در کنار طبیعیت رها شده که لازم است متولیان امر تذکرات و اقدامات لازم را برای آگاهی بخش هر چه بیشتر به مردم انجام دهند.

 

13950614001143 PhotoL

 

نبود مکان مناسب برای دفن بهداشتی و صحیح زباله و نبود کارخانه پسماند همه از عواملی است که منجر شده شاهد رها شدن زباله‌ها و نخاله‌ها ساختمانی در دامنه طبیعت باشیم که امیدوارم دستگاه‌های متولی به این موضوعات توجه داشته باشند تا مردم شهر یاسوج و علاقمندان به طبیعیت شاهد از بین رفتن این مناظر زیبا و طبیعت خدادادی نباشند.

گزارش و عکس از: مهین راوند

پایان پیام/ق

نویسنده: بندیر نیوز
نظرات بینندگان